• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fältspade

F

F.d. 3088

Guest
Hej när jag rev runt i garaget hittade jag min gamla fällbara fältspade, nostalgiskt infann sig tanken kan man gräva ner matavfallet på lämplig plats det är ju komposterbart:confused::D
Spaden ingår numera i husbilens standarutrustning den går även att använda som yxa, hacka mm

FältGurra

F

F.d. 3088

Guest
Sv: Fältspade

Tillägg: Tänkte i första hand på Gottland där deti nte finns några sopkärl och man måste köpa sopsäck för 85 kr
Frågan är då är det förbjudet enligt lag att gräva ner matavfall i ringa mängd:D

Gurra

F

F.d. 3077

Guest

Hej Gurra ,problemet år väl att Gotland är bara en stenbacke ,
Var en tripp till Nordkalotten här förleden ,inga problem milsvida lättgrävda myrmarker med spade mod, gräv,när ej väghållarna stod för latrintömmning (som var rätt glest),dock en tjusig rastplats efter E 6 i nord Norge söder Alta tror den hette Storfjord,tillockmed varmvatten att spola ur kassetten med det var grejt.
För övrigt är det gemytligt att åka norr över,inget tjafs med bommar och campingförbud, g o t t o m plats ,platser.
Bernt

F

F.d. 3088

Guest

Bernt
Då kan det ju passa bra att man vinklar spaden och hackar ner lite gödsel :D
Norrut lockar men blir nog nästa år

gurra

Nyfiken

FD HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
1298
Medlemskap
2021

Hej! Det blir i år för oss. Norra Finland,norra Norge, norra Sverige!
Mvh Frank

Toppen