• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fälgar

Gelli

HBK Medlem
Kommun
Gällivare
HBK-Nr
40831
Medlemskap
2025
Ska köpa alufälgar till Fiat Adriatik 2005 men blir mer förvirrad än klok när jag kollar vad jag ska ha. Någon som vet bultcirkel till 16”

Senast ändrad:

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Då lägger vi till detta. Väger bilen mer än 3500 kilo alltså tung bil är bultmönstret 5/130

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Då lägger vi till detta. Väger bilen mer än 3500 kilo alltså tung bil är bultmönstret 5/130

Istället för en massa generaliseringar som riskerar att inte stämma, är nog det bästa att TS mäter avståndet mellan ett par hjulbultar
och matar in det här så är han säker på att det blir rätt till just hans bil:

Länk bultcirkelräknare: Mäta bultcirkel bultmönster, vad är fälgens diameter, bultmått

Toppen