• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fälgar Le Voyageur

FURUDAHLS

HBK Medlem
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
33721
Medlemskap
2024
Idag skulle resan mot Spanien påbörjas med en tur till Trelleborg. Nya däck monterade efter en pyspunka. Hoppar in i bilen för att inhandla lite matvaror. Går en sväng runt bilen vid matbutiken, ser att det är lite luft i höger bak. Kan inte vara punka igen,kanske dom fyllde för lite vid bytet. Åker och fyller på, det var bara 3.5 bar.
Säger till frugan att vi åker förbi Däckia så dom kan kolla om det kan vara ventilen. Dom har igentligen inte tid, men kan ta en snabbtitt. Får köra in i lastbilshallen så han kan kolla bättre. Han säger att det kan vara läckage i fälgkanten, så av med däck o fälg. Då gör han något som jag inte sett förut, ner med allt i ett jättebadkar.
Där upptäcks att det inte är punka, utan en sprucken fälg. en liten spricka på insidan. Vad göra? Boka om färja,beställa nya fälgar,dock inte original då jag tyckte att dom hade för liten belastningsgräns. 1250 kilo på en 4500 kilos bil. Bakaxel max 2500 kilo. Tycker det är liten marginal, eller ingen marginal. Nu hade Däckia snygga 1350 kilosfälgar för 9000 monterat o klart. Undrar vad en originalfälg kostar.
Ibland är det tur att man inte chansar och pumpar o åker. Känns som att det hade blivit betydligt bökigare neröver.
Sen fick vi en snyggare bil samt att det finns reservfälgar. xxxxxxxxxx/HBK webb

Senast redigerad av en moderator:

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
De borde kunnat flytta det nya däcket till reservhjulet, då kan ni ordna en fälg efter vägen

Toppen