• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Extra speglar

F

F.d. 52938

Guest
Hej på er!

Är det någon som vet var man kan få tag på extra speglar(vidvinkel) för montering på sidospeglar till vår nya bil.
Tacksam för alla tipps/råd

Mvh FraMia1014

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Extra speglar

Hej FraMia den enklaste som finns och som inte skall dömmas ut innan man har provat för den funkar mycket bättre än man tror, är en vidvinkel från Biltema som man fäster i nedre ytterkant på sina bef. spegelglas. Den är 90 x 55 art.nr. 33-107. Den är billig, så om man inte gillar resultatet kan kasta av med dem.

pixel.gif
pixel.gif
pixel.gif

Vidvinkelspegel
För att kunna se "döda vinkeln". Monteras på ytter-/innerbackspegeln. Självhäftande. Art nrPrisAntal
pixel.gif
pixel.gif
Mått: 90 x 55 mm 33-107 16,90 kr

M.v.h. JANKRO

Bengt Rehngren

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1508
Medlemskap
2025

Hej på er!

Är det någon som vet var man kan få tag på extra speglar(vidvinkel) för montering på sidospeglar till vår nya bil.
Tacksam för alla tipps/råd

Mvh FraMia1014

Hej
Vi har monterat extra vidvinkelspeglar undertill på våra orginalspeglar för att just få möjlighet att se vägkanten vid parkering etc.
finns på bla campingvaruhuset.se 8 ca 140 kr / st )

mvh
Bengt

rättelse av texten

Senast ändrad:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Hej!

Här kommer några prisvärda lösningar från Fritz Berger i Tyskland: Fritz Berger Online-Shop

8450460182281232.jpg

Pris 13,99 Euro

8450460269888880.jpg

Pris 14,33 Euro

Bägge modellerna moteras på befintliga ytterspeglar

Den över ser ju väldigt käck ut och den ser ju ut att vara lite strömlinjeformad också , för det vill ju till att det inte blir en massa brusljud efter dom .

Skall vi beställa 200 stycken ;) :) .. då bör ju ju få lite mängdrabatt .

Senast ändrad:

Lennart Eriksson

HBK Medlem
Kommun
Laxå
HBK-Nr
1411
Medlemskap
2025

Den över ser ju väldigt käck ut och den ser ju ut att vara lite strömlinjeformad också , för det vill ju till att det inte blir en massa brusljud efter dom .

Skall vi beställa 200 stycken ;) :) .. då bör ju ju få lite mängdrabatt .
Hej Bengt Åke
Den spegel som du visar på bild som är strömlinjeformad, finns på jula varuhusen att köpa för 69 kronor. Jag har provat den på min husbil och den är för liten för att vara till någon hjälp.
Jag har den samma på min övningsbil i trafikskolan där räcker den som extra spegel.

Lennart

Senast ändrad:
Toppen