• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Extra batteri i bodelen

bengtochlena

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
12145
Medlemskap
2023
Har en Rimor 2012 och konstaterde nyligen att mitt 72 amp batteri inte räcker trots bra solceller. Har funeringar på att Komplettera med extra batteri. Någon som kan ge tips på placering av batteriet och sladdragning mm. kostnad också bra att veta
Bengt

F

F.d. 55397

Guest
Sv: Extra batteri i bodelen

Finns en hel del om hur man kopplar i andra trådar, men finns inte plats i batterilådan? Jag skulle nog överväga alla batterierna i en batterilåda annars. Är det bly så ventilera utrymmet.

Grova kablar mellan batterierna. Och köp 2 nya batterier, de bör vara så lika som möjligt , annars drar "det sämre" ner det andra.

Blir det lång tråddragning så extra grova ledare och skydd vid genomföringar, blir stora strömmar om batteriet kortsluts.

Kan ju vara ett tips att se över förbrukningar också, LED lampor o andra trix blir nog billigare.

Toppen