• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Extern tempsensor dethleffs A7870

F

F.d. 52912

Guest
Hej alla
Vi har skaffat en dethleffs A7870 05/06. Har letat runt efter ett elschema över bodelen, utan att hitta något. Tips på vem man kan kontakta för ett sådant?
Nu letar jag efter var den externa tempsensoren för utetemp sitter. Denna är ur funktion. Lite svårt att byta när man inte vet var den finns
Anders o Pernilla

F

F.d. 52912

Guest
Sv: Extern tempsensor dethleffs A7870

OK. Nu har jag pratat med ett service ställe, deras tips var att leta efter en grå kabel, sensorn skall sitta under bilen. så nu får ficklampan plockas fram.
Däremot verkar det vara väldigt svårt att få tag på elschemat.

Anders & Pernilla

goldfinger

HBK Medlem
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6001
Medlemskap
2026

Hej alla
Vi har skaffat en dethleffs A7870 05/06. Har letat runt efter ett elschema över bodelen, utan att hitta något. Tips på vem man kan kontakta för ett sådant?
Nu letar jag efter var den externa tempsensoren för utetemp sitter. Denna är ur funktion. Lite svårt att byta när man inte vet var den finns
Anders o Pernilla

Den externa tempsensorn är ofta levererat som "extra" utrustning. Kanske sådan inte finns monterad på din bil. Jag har en Dethleff 6614 av årmodell 2007 och det saknas yttre sensor, men det står angivet i min manual att yttre tempsensor kan köpas som tillval.

F

F.d. 52912

Guest

Jag misstänker att den finns, för den visar rätt temperatur upp till 24 grader, sedan visar den -29. Så någonstans ska den rackaren vara:)
Anders & Pernilla

Toppen