• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ev köp av Adriatik Coral 660 sl 2005

F

F.d. 1631

Guest
Hej
Är ny på forumet och helt novis på detta med husbil. Har sökt ett halvt år och tror jag sorterat ut vad som skulle passa mig. Jag reser mycket på hundutställningar och skall mestadels använda den till det. Har 5 storpudlar som skall med :)
Har hittat en Adriatik Coral 600 sl 2005 som jag är mkt intresserad av och skall nu åka och titta på.
Vad har ni andra för erfarenheter att dela med er av gällande denna? Vad skall jag tänka på när jag åker och tittar?
Tacksam för alla synpunkter och hjälp, då jag som sagt helt saknar tidigare erfarenheter av husbil :)

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027
Sv: Ev köp av Adriatik Coral 660 sl 2005

Du säger inte om du tänker använda bilen året om eller om du tänker ställa av på vintern. Vi har haft en sådan och kört året om och vi var mycket nöjda med den, utom kanske på vintern. Den saknar en del för att vara en riktig vinterbil. Men för övriga året fungerade den alldeles utmärkt.

staffana

FD HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
8433
Medlemskap
2022

Håller helt med.

Vi har kört en likadan bil och den var toppen för oss. Vi har visserligen bara en hund, men garaget är stort och kan utnyttjas mycket!

Vår hade inte gått så långt, men när vi lämnade den hade vi kört 3.000 mil utan några mankemang!

Truma värmen är kanske inte hundvänlig, men vår dansksvenska gårdshund brydde sig inte!

F

F.d. 25229

Guest

Hej har inte själv en sådan husbil, men jag vill bara nämna det här med vikterna på husbilar dvs hur mycket du får lasta osv många husbilar har väldigt dålig lastvikt. Så med 5 hundar och burar och allt som hör utställning till tycker jag nog att du ska kolla det noga mvh Roger ps har själv 2 amrikanska akitor och de väger nästan 100 kg ihop så det plockar fort.:yes:

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Håller helt med.

Vi har kört en likadan bil och den var toppen för oss. Vi har visserligen bara en hund, men garaget är stort och kan utnyttjas mycket!

Vår hade inte gått så långt, men när vi lämnade den hade vi kört 3.000 mil utan några mankemang!

Truma värmen är kanske inte hundvänlig, men vår dansksvenska gårdshund brydde sig inte!

Hur menar du, inte hundvänlig? :)

F

F.d. 1631

Guest

Tack för era svar. Detta med viktproblematiken har jag koll på och inser är det kommer att ge lite huvudbry när man skall värdera vad som är viktigt att ta med och inte.
"Inte
hundvänlig" gör min nyfiken. Kan man utveckla det :)
Finns det några vanligt förekommande teckniska problem på denna modell jag ska vara vaken på när jag tittar på den?

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Begagnad utan byte glöm ej at pruta!

staffana

FD HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
8433
Medlemskap
2022

Tänkte inte på vikten när vi svarade, men den är "viktig"!!

Vi vägde upp vår till 3.850 kg efter att ha kollat av på våg.

Det var inga svårigheter. Hos Adria ville man bara veta att vi hade 16 " hjul och det hade vi.

Kostnaden var under 2.000:- vill jag minnas för intyg och ny typskylt!''

Lycka till!!

Toppen