• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ev filer att ladda ner till Garmin 3490 från HBK?

Relax

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2025
Vad finns för aktuella filer att hämta från HBK för min Garmin 3490LMT?
Gärna med en kort beskrivning av innehåll och ev specialare i dessa ev filer!

Intressanta filer kan ex vara HBK's ställplatser, Boardatlas, Promobil, campingplatser inom EU inkl Sve, etc .... !
/ Relax som tackar på förhand

F

F.d. 25168

Guest
Sv: Ev filer att ladda ner till Garmin 3490 från HBK?

Vad finns för aktuella filer att hämta från HBK för min Garmin 3490LMT?
Gärna med en kort beskrivning av innehåll och ev specialare i dessa ev filer!

Intressanta filer kan ex vara HBK's ställplatser, Boardatlas, Promobil, campingplatser inom EU inkl Sve, etc .... !
/ Relax som tackar på förhand

Du burde kunne bruge gpi filerne herfra : http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/313918

BenkeUppsala

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6500
Medlemskap
2025

Kanske funkar på 3490, men på 3790T funkar det inte, enligt Garmin support...:-(

F

F.d. 25023

Guest

Vi har 3790T, vad är det som inte funkar för dig?

Hälsning
Jyrki

F

F.d. 25168

Guest

Kanske funkar på 3490, men på 3790T funkar det inte, enligt Garmin support...:-(

Garmin support vet ingenting, om dette med bilder och tekster.
Vedrörende 3790T, var det först efter at have sendt dom diverse GPI filer, samt screenshots, dom forstod hvad jag mente, derefter sendte de sagen videre til deres udviklingsafdeling, och ca 2 mdr. efter kom uppdateringen til 3790T, så den kunne vise bilder och tekster, som dom "gamle" nuvi :)

3490 och 3590, viser også bilder och tekster, om GPI filen installeres på SD kortet.

Tror inta dom rigtig forstår, hvilken fordel dette har i forhold til andre navigatorer, ellers ville dom have gjort mere for at öke forsäljningen :)

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Carnival, du som är duktig på Garmin, vet du om man fortfarande kan lägga in mp3-filer (ljud) för att varna med egen röst vid tex fartkameror. Jag praktiserade detta med Garmin XT på min gamla Nokia. Filen skall i så fall heta samma som csv- och bmp-filen.

F

F.d. 25168

Guest

Carnival, du som är duktig på Garmin, vet du om man fortfarande kan lägga in mp3-filer (ljud) för att varna med egen röst vid tex fartkameror. Jag praktiserade detta med Garmin XT på min gamla Nokia. Filen skall i så fall heta samma som csv- och bmp-filen.

Det er muligt at göra som du önsker :)

Garmin Alerts | How do I get voice alerts using wav files for units without mp3 capability? | POI Factory

eller de mest almindelige

Garmin | Sweden | VoiceStudio

Har dog inta haft lysten til at höra min egen stemme, kunne jo köre galt :)

Senast redigerad av en moderator:
Toppen