• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

ev dåligt väder

F

F.d. 50123

Guest
Hur pass vanligt är det att som långliggare ispanien att man har front o sidoskydd
till markisen när man har husbil

hoppas på svar

ewa o kjell

F

F.d. 25023

Guest
Sv: ev dåligt väder

Visst finns det någon, men inte så många!

De som fricampar, har jag aldrig sett att sätta upp några sidoväggar.

De som står på camping funderar väl om det är mödan värt att släpa de extra kilon hit och plocka upp & ner beroende på hur länge man stannar och hur mycket det blåser...... Som sagt, man ser dem mycket sällan men visst finns de! Det är väl skönt att ha åtminstone ett, så får man en skyddad hörna....

Hälsning från vackert väder i dag på Sydkusten

jyrki

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 29862

Guest

Hur pass vanligt är det att som långliggare ispanien att man har front o sidoskydd
till markisen när man har husbil

hoppas på svar

ewa o kjell
Visst har man det. Beroende på exv att det blåser mycket och man vill ha lä. Separata vindskydd förekommer också. Inte så stor skillnad tror jag under vintern. Obs endast då man är på camping!
Trevlig resa!
Länge leve bobilsfolket!
Lars

Senast redigerad av en moderator:

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Tänker man övervintra i Spanien på en campingplats så är ett förtält eller sidor till markisen en bra investering. Många använder förtältet som vardagsrum och kök för att slippa att jämt behöva sitta inne i husbilen. Man sätter ofta även in en gasolkamin i förtältet för att kunna utnyttja det maximalt.

F

F.d. 50123

Guest

Tänker man övervintra i Spanien på en campingplats så är ett förtält eller sidor till markisen en bra investering. Många använder förtältet som vardagsrum och kök för att slippa att jämt behöva sitta inne i husbilen. Man sätter ofta även in en gasolkamin i förtältet för att kunna utnyttja det maximalt.
tack för svar
ewa o kjell

Toppen