• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ev. byte till en ny Eriba 673

F

F.d. 25116

Guest
Hej, är det någon som har erfarenhet av Eriba 673 eller av märket i övrigt ?
vore tacksam för synpunkter i så fall, vi har som sagt tänkt oss att handla den på Husbilslandet i Kristinehamn,den återförsäljaren verkar vara bra tycker vi.
Hälsningar till Er alla på HBK, mauritz.:yes:

Senast redigerad av en moderator:

Frank Ekman

HBK Medlem
Kommun
Horn
HBK-Nr
111
Medlemskap
2024
Sv: Ev. byte till en ny Eriba 673

Hej på Er!
Eriba har jag ingen erfarenhet av. Men den är säkert inte varken bättre eller sämre än andra bilar. Det är ju som vanligt vad man vill ha och hur man vill ha det. Och där är vi ju alla olika. Men däremot
så kan jag bara ge lovord om Husbilslandet. Har handlat där ett antal gånger. Och bättre service och
kundvänlig firma har jag inte sett ännu.
/ Frank

Senast ändrad:

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Ev. byte till en ny Eriba 673

Ja, vi har erfarenhet av både Eriba 673 och husbilslandet.

Passerade av en ren tillgällighet Husbilslandet i maj och en timma senare hade vi bytt husbil och var ägare till en ny Eriba 673. Vi föll direkt för bilen, inredningen med långbäddar, smidig att köra och lågt motorljud, åtminstone i jämförelse med vår tidigare husbil.

Nu tre månader senare och 12.000 km körda, kan vi konstatera att vi gjorde ett bra köp och är mycket nöjda med båda Eriba´n och Husbilslandet som återförsäljare.

Bilen är ju en Hymer "made in France" och bara det borgade åtminstone för oss för en viss nivå på kvalitén. Ett antagande som vi fått bekräftat och vi tycker att kvalitén i den här bilen överträffar det vi mötte i vår tidigare husbil, av känt tyskt märke.

Det enda som vi kan anmärka på är egentligen standardlåsen, som är av bedrövlig billig plastvariant. Nu är båda dörrarna till husbilen även utrustade med ordentliga extralås av bra kvalité. Däremot är låsen till garaget enbart av den dåliga varianten. Nu har jag sett att de nya bilarna är utrustade med ny typ av lås till garaget, så problemet är troligen redan åtgärdat och historia nu. Givaren till vattentanken visade inte heller korrekt, men ett samtal till Husbilslandet och ett par dagar senare så fanns nya delar att hämta på posten.

Jonas på Husbilslandet, som är vår kontakt har skött sina åtagande gentemot oss på ett synnerligen proffsigt och serviceinriktat sätt. Heders!

Problem med Fiatdelen har varit vindrutetorkare som i början levde ett eget liv, men som
ganska snabbt själv började fungera korrekt utan att något gjordes! Vi har även problem
med farthållaren och som skall rapporteras vid första servicen.

Som sagt mycket nöjda med både bilen och Husbilslandet. Tycker vi fått mycket bil för pengarna och känner oss trygga med återförsäljaren.

Tommy

Toppen