• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Europa runt på (ca.)185 dagar

Faraoh50

HBK Medlem
Inlägg
144
Kommun
Borås
HBK-Nr
27362
Medlemskap
2024
Dag 2.
Som sagt vi sov gott på parkeringen, vaknade i god tid för att ta oss de sista 500 metrarna till färjan, vars biljettpris blev det dubbla som jag hade trott. När jag kollade hemma kostade den mellan 560 och 600 kronor, nu kostade det 1084kr.
När jag kollade vår det deras tidig bokning erbjudande, eftersom jag inte kunde beställer en specific tid så bokade jag inte, tänkte bara jag boka kvällen innan så vi får plats. Men där fick jag tji. Ordinarie biljettpris 1084kr.
Ja ja,, nu åkte vi de 45 minuterna med glad min . Väl på andra sidan kom vi snabbt av färjan och körde på lugnar och trafik befriade vägar. Glädjande nog kunde vi snart konstatera att diesel ligger närmare 3kr. liter billigare än i Sverige . Endast små hastighetsbegränsningen vid ett par vägarbeten ner mot Hamburg. Målet var att tar oss så smidigt som möjligt genom bromsklossstaden. Det gick överförväntans bra. Vi leddes på A1 runt västra Hamburg till Södra motet där vägen delade sig mot Hannover och Bremen. Många korta pauser för såväl toa besök, rasta Ludde, mat intag och aktiviteter gjorde att vi nådde dagens mål vid 18 tiden. Just nu står vi på en jättemysig camping i Holland, ganska nära tillfällen. Campingen är omgiven av kanaler och jättefina hus. Så här bodde alla får bo!
När vi anlände hänvisades vi till en jättefin plats vid vattnet, men då de hörde att vi hade en hund fick vi en plats längst bort och lite offside. Det är det enda negativa idag. Hittills har vi kört ca.100mil!
Fortsättning följer!
 

Faraoh50

HBK Medlem
Inlägg
144
Kommun
Borås
HBK-Nr
27362
Medlemskap
2024
Tack.
En liten fråga bara.. jag ser att ni har också gjort reseskildringar här. Hur lägger jag till kommande avsnitt?
Måste jag ta bort texten från tidigare inläggen?
Hoppas att ni kan hjälpa mig
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Ska du skriva reseberättelsen här i en vanlig tråd (i st f i Bloggen där du ju börjat) gör du som alla andra, dvs bara skriver ett nytt inlägg med "Dag 3" eller vad du vill kalla avsnittet, etc för kommande avsnitt.
  • Nackdel: Det kommer in en massa andra inlägg och kommentarer i din reseberättelse. Men det kan ju vara en fördel också, mer dialog runt din resa
  • Fördel: Fler läser din reseberättelse här i en tråd i ett vanligt forum än i Bloggen (tyvärr, Bloggen har många bra funktioner). En av orsakerna till det är att inläggen syns i nyhetsflödet
Du ska inte ta bort texten i det förra avsnittet, det har du dessutom bara begränsade möjligheter att göra - du kan redigera ett inlägg bara ett litet tag i efterhand, därefter måste du be oss webbare om hjälp. Men vitsen i den här typen av trådar är just att inläggen inte ska försvinna, de finns dokumenterade "för alltid" (jfr med FB där de snabbt försvinner i avgrunden).
 
Toppen