• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Europa med husbil!!!!

M

Majja

Guest
God fortsättning till alla husbilsåkare!
Nån som har funderat på hur sommarens husbilsåkande genom Europa kommer att upplevas mot tidigare år?
Tänker närmast på gränskontroller, säkerhet och annat som kan påverka!

:yes::yes:

Kabekatten

FD HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
19503
Medlemskap
2022
Sv: Europa med husbil!!!!

Vi åker som vi har planerat och ser ingen anledning till oro. Livet måste ju gå vidare, å livet är ju bl.a. att åka husbil. Blir nog lite köbildning när vi ska tillbaka till Sverige igen kanske. Flaggan i topp och glada miner så syns vi i campingsvängen! :music-icon:

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Gränskontroll inget problem. Sånt hade vi ju förr och det gick alltid smidigt. Östsidan har kvar. Kroatien t.ex. - inga problem.
Jag tror det blivit lite uppståndelse bland dom som inte rest utomlands på semester, att man blir stoppad i danska tullen.

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021

Jag skulle tro att innan sommaren så har orsaken till gränskontrollen avtagit så pass att denna är borttagen eller i alla fall mycket snabbare. Men vad spelar det egentligen för roll? Kontrollen har bestämts av våra myndigheter för att skydda landet & vi som skall passera kan väl vika några timmar för eventuella förseningar. Vi är ju lediga & kan fördriva den tiden med kaffe & en bok.

Bennie

PG-Husbil

FD HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
2078
Medlemskap
2021

Hej
Lite konstigt med det här "nya" gränskontrollen.
I somras åkte frun o jag från Polen till Tyskland, vissa pass/körkort vid gränsen.
Jag har de senaste åren åkt till bla. Rumänien i jobbet.. visa pass...

Är väl som vanligt..eller:wideeyed:

Toppen