• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

euron

susanne

HBK Medlem
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
3647
Medlemskap
2025
Vad är det jag inte förstår? har kollat på mobile24.se och där finns en import kalkylator och när jag räknar fram ett pris själv så blir det inte i närheten det som står på den,har kolla på priset med moms sedan *8,26 och då skiljer det sig på ca 100000 mot kalkylatorn ??? vad är det jag inte har fattat.sussi:wideeyed:

F

F.d. 24837

Guest
Sv: euron

Strunta i kalkylatorn, kolla priserna i Euro och kolla köpkursen på forex.
Tänk på att det går att pruta en hel del hos dom Tyska handlarna om du köper utan inbyte..

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

dyn_hist_chart.jsp

Just nu kostar euro 8,19 Skr! Forex säljer resevaluta för mellan 8:69 och 8:74. Forex skriver på sin hemsida att det är bäst att köpa euro i Sverige och inte i utlandet! Jag tror inte på det, jo det är ju bäst för Forex förståss! Har någon nyligen köpt euro i Tyskland med ICA-kortet exempelvis?

Jappe

Senast ändrad:

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025

SEB:s kurs för överföringar är idag 8,2817. Bara till att kolla på sin banks hemsida. Bankerna brukar ha en kurs för sedlar och en annan (bättre) för överföringar.

susanne

HBK Medlem
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
3647
Medlemskap
2025

menar du betalat med ica kortet eller har du tagit ut pengar i automaten med ica kortet jag ska eventuellt köpa en husbil i tyskland och det är ju en hel del euro som ska handlas,såg något inlägg om en som betala via ica banken och det var tydligen snabbare och bättre än swedbank men ser man vad man får betala för kurs (vet att det oftast blir dagen efter kurs ) räknas det som kontenter eller ???:wideeyed:

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Om det gäller stora betalningar, som t.ex. betalning utav en husbil skulle jag absolut rekommendera banköverföring.

Skillnaden mellan bankkurs och FOREX kurs är 4 -5%. För att jämförelsen skall bli korrekt måste man kolla vad banken som skickar pengarna och banken som tar emot dem tar ut för avgifter. Utan förhandling, eller goda bankkontakter kan dessa avgifter överstiga FOREX marginal på 4-5%.

Daniel K

FD HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
8801
Medlemskap
2022

Jag gjorde en banköverföring från Swedbank till tysk bank i april-12 när jag köpte husbil. Det var en sk. europabetalning urgent som kan göras via Swedbanks internetbank eller telefonbanken. Andra banker har troligen motsvarande tjänster. Den extraavgift som banken tog ut för en sådan överföring var då 250 kr. Det är viktigt att välja prioritet "urgent" vid överföring om man inte vill vänta flera bankdagar på transaktionen. I mitt fall beställdes överföringen kl. 9.30 på förmiddagen och kl. 13.00 hade handlaren pengarna på sitt konto. Bankens aktuella växlingskurs vid denna typ av transaktion får du av din bank.

Senast ändrad:
Toppen