• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Euroamobil

F

F.d. 10728

Guest
Hej.
Finns det någon som har erfarenhet av Euroamobil -88 och chassit är en Peugeot, med en 2,5 liters dieselmotor.
Skulle gärna vilja veta om det är en bra husbil eller?:wideeyed:

Putte:yes:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Sv: Euroamobil

Jag hade en Citroén C25 1990 med Pilote bygge med en 2,5 turbo dieselmotor och visst gick den men den var inte så komfortabel och jag tycker att motorn var lite trött och när det gäller om dom är bra så är ju bilen iallafall 22 år gammal och det ju inte helt ovanligt att det har gått in fukt i väggarna och det är ju träreglar och det är ju inte så bra isådanafall .

Kolla när det gäller motorn att kamremmen skall bytas med ett visst mil eller tids intervall samt om bilen har gått långt om lamellerna är bytta .
Hur står det till med fjädring,stötdämpare och bromsar ?

Är kylen bytt någon gång ?
Det är väl lös toa i den = ingen kasette med tömning utifrån.
Sen är det väl som med allt annat att det skall ju inte lukta "konstigt" inuti .

Allt är helt som det bör vara ,gjordes gasinspektion vid senaste besiktningen eller skippade dom den ?

Vad begär dom för den ?

Hur många skall ni åka i den ? är den reggad för alla ? Finns det bältade platser för alla ?
sen är det iofs att sittlådorna på dom årsmodellerna är inte förstärkta som dom blev 94:a och om något händer så viker dom sig som "korthus" .

Vad är det för totalvikt på den och vad är tjänstevikten i verklighet = inte på pappret , alltså vad väger bilen när du ställer den på vågen med fulltank och förare .

Du måste ju ha lastvikt på den annars så blir det ju övervikt .

Toppen