• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

EURO klass

Christian_N85

HBK Medlem
Kommun
Kävlinge
HBK-Nr
38030
Medlemskap
2025
Du kan testa att få miljöintyg från Fiat. Lyckas du inte få tag i det så kan du alltid uppge sämsta miljöklassen vid beställning av boxen, blir lite dyrare per mil, men inte extremt. Mitt tips är att beställa boxen via Öresundspay så kopplar ni det enkelt till ert bankkort ØresundPay
Transportstyrelsen har lyckats få fram det tyska registreringsbeviset som användes vid registreringsbesiktningen i Sverige, när bilen importerades. Så jag ska få hem en kopia på det. Där står både chassinummer och miljöklass, och det borde ju räcka tycker jag. Förstår dock inte varför dom inte fört in uppgifterna om miljöklassen i det svenska regbeviset. Märkligt nog fanns inga CoC dokument. Men enligt hon jag pratade med så behövs tydligen inga CoC dokument om bilen redan varit registrerad i ett annat EU land, det räcker med regbeviset då.
Jag har tänkt beställa den via ÖresundPAY. Men jag har mailat till ASFiNAG och frågat om avtalet med ÖresundPAY fortfarande gäller.
Fick nämligen höra om en som hade kommit ner där med en box från just ÖresundPAY som sen visade sig inte fungera för att det inte fanns något giltigt avtal med ASFiNAG. Det vill man ju inte råka ut för.....

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025
Transportstyrelsen har lyckats få fram det tyska registreringsbeviset som användes vid registreringsbesiktningen i Sverige, när bilen importerades. Så jag ska få hem en kopia på det. Där står både chassinummer och miljöklass, och det borde ju räcka tycker jag. Förstår dock inte varför dom inte fört in uppgifterna om miljöklassen i det svenska regbeviset. Märkligt nog fanns inga CoC dokument. Men enligt hon jag pratade med så behövs tydligen inga CoC dokument om bilen redan varit registrerad i ett annat EU land, det räcker med regbeviset då.
Jag har tänkt beställa den via ÖresundPAY. Men jag har mailat till ASFiNAG och frågat om avtalet med ÖresundPAY fortfarande gäller.
Fick nämligen höra om en som hade kommit ner där med en box från just ÖresundPAY som sen visade sig inte fungera för att det inte fanns något giltigt avtal med ASFiNAG. Det vill man ju inte råka ut för.....
Då hade de troligen standardboxen från öresundspay som inte är kopplad till husbilen. Boxen ni beställer har flera knappar där antalet axlar ställs in, kolla så det verkligen är den boxen ni får. Tyvärr har en del fått fel box. Vi har kört med box från Öresundspay i österrike utan problem.( Däremot har avtalet med Brobizz avslutats).

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025
Då hade de troligen standardboxen från öresundspay som inte är kopplad till husbilen. Boxen ni beställer har flera knappar där antalet axlar ställs in, kolla så det verkligen är den boxen ni får. Tyvärr har en del fått fel box. Vi har kört med box från Öresundspay i österrike utan problem.( Däremot har avtalet med Brobizz avslutats).
Hittade en gammal förklaring som jag gjorde förra året.

Bilagor

• 20240526_104121.jpg
    20240526_104121.jpg
    503,3 KB · Visningar: 42
Toppen