• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Eura profila 672??

F

F.d. 15640

Guest
Hej, jag funderar på att köpa egen husbil, är Euramobil profila 672 ett bra val? jag har ingen familj så jag behöver ju inte massor med sängplatser. Har ni erfarenhet av denna modell, eller kanske någon snarlik?? vore jättetacksam för tips och info.

/Jonas

F

F.d. 52959

Guest
Sv: Eura profila 672??

Vi hade Euramobil 585 LS/alkov 2002 års modell. Hade fuktskada i lastutrymmet och stora
problem med Fiats 5-växlade växellåda. Bl a två havererade lådor.

Fiats draghuvud skall du vara mycket observant på, här finns många felkällor på denna
modell. Förutom ovan vill motorn gå på tre cylindrar beroende på att tillverkaren
monterat för korta kablar till insprutarna. Att åtgärda innebär att hela kabelmattan måste
bytas med stora kostnader.
Vilken årsmodell gäller det i ditt fall?
mvh

F

F.d. 15640

Guest

I mitt fall är det en Eura Profila 672 SB 2006 eller 2007 på fordchassi. Den är inte dubbelbottnad. för och nackdelar med det????

F

F.d. 52959

Guest

Har ingen bestämd uppfattning om enkel eller dubbelgolv. Man har ett mer eller mindre uppvärmt
lastutrymme om du har dubbelgolv. Kan nog kvitta.

Annars verkar dethär objektet okay.Kolla dock alla anslutningar vad det gäller vatten och
avlopp. I vårt fall hade vi ett mindre läckage på ansluningen till toaletten.

karwis

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
318
Medlemskap
2025

Hej
Vi har en Eura profilia 675 alkov årsmodell 2006 på Ford chassi. Den har fungerat perfekt inga konstigheter. Från och med årmodell 2007 är det den nya Fordmodellen. Nu kom jag på en sak, vi tyckte motorn var lite klen,125 hk. Vi köpte en effektbox så nu har vi 150 hk, mycket piggare bil blev det.

//Karwis:)

Night hawk

HBK Medlem
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
27533
Medlemskap
2025

Hej,
också glad och mycket nöjd ägare av en Eura Mobil Profilia 675 VB (-07).
Hur fungerade det att montera effektboxen ?
Bättre prestanda och kanske även positiv påverkan på förbrukningen...?

Mvh/Bo-Lennart

karwis

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
318
Medlemskap
2025

Den drar lite mindre, tror jag, men den är framför allt piggare.
Monterade den själv, bruksanvisning medföljer. Inte så svårt om man är någolunda händig.

//Karwis:)

Tommy&Ann

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
1078
Medlemskap
2025

Hej,
Köpte en Profilia av Eura handlaren i Munster. Ett bra köp.
Tror inte du behöver höja effekten på motorn.
Bilen är inte så tung som den Terrestra vi har idag byggd på Fiat med ungefär lika stark motor.
Forden var piggare och hade ochså en farthållare som var lättare att manöverera.
Men- Den är mer bullrig att åka i och inte någon vinterbil.
Det är givetvis också en prisfråga, man får vad man betalar för.

Hade gött.

F

F.d. 15640

Guest

Jag bestämde mig och köpte en 672 SB, hämtar den i Tyskland nästa helg. Jag kommer nog inte att åka så mycket på vintern så den kommer nog passa mig ganska bra, får vi hoppas....

Toppen