• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Eura Mobil Sport 650 SB

F

F.d. 9537

Guest
:confused:Har för avsikt att köpa.Tacksam för synpunkter.Var kritisk!
Tack på förhand
Mvh/Kjell
 
F

F.d. 50069

Guest
Sv: Eura Mobil Sport 650 SB

Hej Kjell.

Mitt vanliga svar som jag tjatar om:
Börja med att kolla lastvikten!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tycker du att lastvikten ser OK ut, sisådär en 500kg(minst), så ta då till att börja med att lägg ihop vikterna på ALL extrautrustning!

Dra från de vikterna från lastvikten så börjar du närma dig det i vikt som du i verkligheten kan åka runt med utan att få fjärilar i magen så fort du ser en Polis!

Jag har ingen erfarenhet alls av EURA-bilar mer än att jag har hört att det skall vara kvalité byggen!

Sedan är det som vanligt en jäkla massa pengar som skall ut och saknar du erfarenhet så ta hjälp av en erfaren husbilsägare eller annan duglig person!

Det är mina grundtips i alla lägen:eek:

Sedan modellspecifika tips får du säkert fler snart eller hur, ni andra ??????

Anders
 
F

F.d. 7117

Guest
Sv: Eura Mobil Sport 650 SB

Jag har en 650 sport -06. Den har alco-chassie och totalvikt 3850kg. Då får jag lasta 750kg. Den har täthetsgaranti på 6 år om boken är stämplad så det tycker jag känns bra. 16" hjul och 2,8l motorn är det väl på alla?
Golvet under bilen har en hård vit yta som verkar okänslig för skit o vatten. En robust bil utan "onödigt" lyx kanske man kan säga. Har bara ägt den sen augusti i år men är väldigt nöjd hittils:yes:
 
F

F.d. 9537

Guest
Sv: Eura Mobil Sport 650 SB

Tack för era synpunkter och goda råd. Den här helgen fick vi låna bilen för att testa. Vi tycker att den var varm, robust, lättkörd och uppfyller våra krav.
Än engång tack för era synpunkter.
Yvonne o Kjell:bock:
 
Toppen