• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Eura mobil 585 LS-00

F

F.d. 6102

Guest
Ngn som har information om dessa husbilar för och nackdelar brister och bra att veta..ska iväg i helgen och mest troligt göra affär och köpa mig en sådan.hittade inga tester på nätet.

matse

HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
18844
Medlemskap
2025
Sv: Eura mobil 585 LS-00

Hej.
Har en Eura 635 Vb 2000.
KOLLA ROST I FIATEN!!!!
Rostar lite här o där.
Kolla i innerskärmar fram mm.
Även balken tvärs över under kylare rostar.
Kring fjäderfästen fram mm.
:mad:

Ngn som har information om dessa husbilar för och nackdelar brister och bra att veta..ska iväg i helgen och mest troligt göra affär och köpa mig en sådan.hittade inga tester på nätet.

F

F.d. 52910

Guest

Hej. Vi har en 585 LS år 2000, som har rullat 17.000 mil utan problem. Vi har använt den mellan 200 och 285 dygn per år. Jag har modifierat den med en snabbt löstagbar vägg mot förarhytten för att stänga ute den kallare förarhytten. På natten lägger vi ner bordet och bäddar där för mig och Irene ligger på långsoffan på högersidan. Sängkläderna har vi i alkoven på dagarna. Det är också bra med utrymme under golver där vi har stolar, bord och liknande. Vi har solcell på taket som laddar de 2 bodelsbatterierna. Parabol på taket. Lastvikten är faktiskt bra trots all utrustning som jag monterat. Alla har vi ju olika önskemål men vi brukar kunna sitta 6- 8 personer för en drink inne i vår soffgrupp som också har sittplatser med ryggen åt förarhytten så det blir som en U-soffgrupp eftersom jag satt upp den snabbt monterade väggen enligt ovan.
Vi har kommit hem från Spanien för 2 veckor sedan där vi bott i husbilen i fyra och en halv månad (Benidorm).
Vi har 2,8 JTD motorn som vi har chippad och 5:ans växel nedväxlad. Drar i allmänhet cirka 1,2 liter per mil. Alkoven gör att förbrukningen är lite högre men den är värd mycket för att packa i.
Jag kan inte tänka att Ni skulle ångra ett köp av den Ni talar om.
Hälsningar från Karlshamn Hasse och Irene

F

F.d. 6102

Guest

tack känns skönt att veta att folk e nöjda med den modellen. lite info om den jag ska köpa..har gått 8200mil Kamrem bytt vid 5500 mil, Bytt drev i växellåda, Köksfläkt, Cykelhållare, Luftburen värme 6000EH panna, Vinterdäck, Markis m.m.blev imponerad av fina lastutrymmen på denna model också =)

F

F.d. 6102

Guest

ingen annan som har erfarenheter av denna modell??

Master

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2025

Hej

Vi hade en Eura 585 LS -09 och den var vi mycket nöjda med. Den generösa vinkelsoffan och lastutrymmet i dubbelgolvet. Vi använde bilen på vintern och det var inga problem då tankarna låg skyddade i det uppvärmda dubbelgolvet. Vi hade även en avskärmning till hytten så att vi slapp kallraset.

Avskärmningen var ett originaltillbehör i form av ett isolerat tygstycke som satt fast med tryckknappar. I öppningen mot hytten satt en dragkedja för enkel passage. (har detta kvar i någon gömma)

Vi några tillfällen så sov vi fem personer i bilen och det var inget problem. En mycket trevlig bil med bra planlösning under 6 meters längd.

Euramobil användes flitigt som uthyrningsbilar i Tyskland i slutet på nittiotalet, det borgar väl för kvalitet.

Kenneth

F

F.d. 6102

Guest

tack för alla tips ska iväg till veckan och göra en ordentlig koll på euran..var och tittade på en dethleffs idag och provkörde den men hälften av allt i bilen racklade och fullt med hundhår överallt så den ska vi absolut inte så kändes inte firman så seriös heller vart nästan griniga när vi inte skulle köpa den efter provturen och försökte pracka på oss en bill för 200000kr mer näe dit går jag inte igen!

Toppen