• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elsystem Eura Mobil 2004

Raid

FD HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
27213
Medlemskap
2022
Hej Alla. Har problem med elsystemet i min Eura Mobil 2004, har ingen ström i husdelen. Då man slår på panelen hör man att ett relä slår till i El centralen o Manöver panelen aktiveras men efter 10-15 sekunder börjar larmen komma såsom Gaslarm, Tanknivåer, Batteri varning Bildel osv . Har haft bilen hos Eura Mobil i Lomma o det gav ingenting, verkade inte vara intresserade (för mycket att göra sa dom/ verkstadskillen)
Fick "rådet" att ringa Instek i Norge eller söka på nån skrot, INTE det svaret jag förväntat mej av en Återförsäljare av Eura Mobil.Ringde Instek men dom hade inte hanterat dessa kort från italienska CBE då dom ej var villiga o hjälpa till med ritningar etc.Är det någon som vet vad man kan göra ?? reparera kort eller köpa nytt ? Mejlade CBE men dom svara inte . Tacksam för alla svar / hjälp jag kan få då Eura Mobils återförsäljare inte kan/vill hjälpa till. MVH Raid 0706955680
 

Raid

FD HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
27213
Medlemskap
2022
CBE svarar aldrig och det beror på att de gör varianter av sina grejor till de olika tillverkarna av bilar och att de anser att det är biltillverkaren som skall ha kundsupporten.

Jag skulle nog göra ett försök med Eura Mobil i Tyskland direkt.

MVH
Hans
Ja det stämmer CBE svarar inte, men det gjorde Tyskland. Fick rådet att åka tillbaka till Återförsäljaren så SKA dom demontera El central med Control panel o skicka detta till CBE för reparation som kunde ta ca 6 veckor.
Härligt att du reagerade på min förfrågan.Tack ska du ha
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.518
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hej, jag fattar inte att representanter i Sverige bara kan neka, vägra eller säga att de inte har tid eller inte kan när de har tagit över, och därmed har ett visst ansvar för ett specifikt husbilsfabrikat. Så fort det sker skulle de anmälas så de får en knäpp på näsan från fabrikanten om de vill ha uppdraget kvar. Om de inte kan avhjälpa felet så borde de väl vara tvungna att gå utbildningar så de kan laga det de representerar, eller ha språkkunskaper som räcker till för att ringa teknisk support/upplysning som troligen finns i bilens hemland i de flesta fall.

M.v.h. JANKRO.
 
Senast ändrad:
Toppen