• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Eu Moppe

F

F.d. 52994

Guest
Är det någon som har erfarenhet av att köpa en moppe på kontinenten.
Är det bättre pris i Tyskland eller i Spanien. Vi skall åka ner i November till Spanien, och antingen köper jag där nere eller i Sverige.
Nån som kan ge råd ??? :confused:

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Eu Moppe

Föreslår att du köper den i sverige. I Spanien måste du ha "Licencia municipal" på moped köper där och jag är tveksam till att du kan få ut den utan att vara skriven i Spanien.

Själv är jag skriven i Spanien och bor där, men jag köpte just en ny EU-moppe här i Sverige på Tradera och till ett pris som jag inte sett i Spanien.

F

F.d. 52994

Guest

Föreslår att du köper den i sverige. I Spanien måste du ha "Licencia municipal" på moped köper där och jag är tveksam till att du kan få ut den utan att vara skriven i Spanien.

Själv är jag skriven i Spanien och bor där, men jag köpte just en ny EU-moppe här i Sverige på Tradera och till ett pris som jag inte sett i Spanien.
Jag tackar för tipset, jag köpte ny Tms Via Sprint i kväll på tradera till ett bra pris, den duger säkert att puttra omkring med nere i Spanien

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Tror det var ett klokt val...... själv betalade jag 5050 SEK för mopeden, inkl. frakt och adm avg. Billigt tycker jag.

En sak till som jag inte nämnde var försäkringen som du måste ha på en spansk EU-moped. Kan vara krångligt och dyrt om man inte känner systemet.

Inbillar mig att du måste ha någon form av svensk trafikförsäkring på moppen när du kommer till Spanien. Spansk polis "älskar" att kolla mopedisterna.... oftast killar i 16-17 års åldern, men hjälmen döljer åldern.

F

F.d. 52994

Guest

Jag tar en svensk försäkring. Måste man ha hjälm i Spanien

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Hjelm er påbudt, selv om du ser endel lokale fyrer som har hjelmen på armen i stedet for hodet - de blir stoppet av alle typer polis.

Toppen