Sv: EU-moppe !
Hej!
Eva jag tycker du skall låta Hasse skaffa en EU-moppe det är han värd.
Hasse, Ursula gick med på köp efter lite övertalning, det tog en månad ungefär att förklara fördelarna, och det har hon inte ångrat.
Vi köpte en beg. Suzuki AN 125a. scooter av en husbilsåkare i Surahammar.
Sen ringde jag min bror som så fort han hör mig så blir kommentaren: jaha vad vill du nu ha svetsat. Han är duktig på att svetsa rostfritt, aluminium mm.
Vi byggde ihop en lastramp helt i aluminium till ett vettigt pris. Materialkostnad under 2500 kr. Vikt ca. 17 kg. Uppkörsramp i alu. 3 kg. köpt från H. Nyborg. Scootern har en torrvikt på 99kg.
Den har varit med på Italienresan i somras och vi har fått se mycket mer tack vare den.
Och Håkan det är första semestern jag hade samma personvikt vid hemkomsten som vid utresan. Vi åkte ut på sightseing nästan varje dag efter stranden med moppen, så det blev till att låta bli öl och andra ädla drycker till man slutat köra den dagen.
Jag tycker också att det är en fördel att kunna hänga med i trafikrytmen, vi kommer upp i 90 km. ca. Det är inga problem med extravikten bak på bilen, den känns nästan inte alls med lite extra tryck i luftkuddarna.
Jag hade nog inte klarat mig utan luftfjädring med så långt överhäng som det är på denna bilen, 2,25 utan ramp.
Jag trivs och anser vi har stor nytta av moppen.
Krister.