• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

EU-migranterna tar över rastplatserna

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jolof

HBK Medlem
Kommun
Hedemora
HBK-Nr
11883
Medlemskap
2026
"EU-migranterna håller på att ta över stora delar av det svenska rastplatsnätet. Samtidigt vittnar allt fler åkare om farorna med att stanna och ta sina raster – än mindre sin dygnsvila.
– Det vi ser nu är nog bara början, säger Jerry Steen – regional trafiksäkerhetschef på Trafikverket, till Svensk Åkeritidning"

EU-migranterna tar över rastplatserna | Svensk Åkeritidning

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: EU-migranterna tar över rastplatserna

Rastplatser är idag riskabla ställenn Man kan stanna och tömma toan men bör hålla bilen låst. Har fått åka förbi då det varit blockerat av stortvätt. Att sova på rastplatser som Spekeröd vid e6an bör man inte göra. Trist utveckling

F

F.d. 29763

Guest

Finns är det några rastpl öppna fortf ??? vi stannade en kväll på raspl i Vega i Juli, toaletter var låsta, det "kryllade" av EU migranter från buskarna runt omkring, bilarna körde iväg och hämtade fler och fler, det var stor "grill party". Vi vågade inte stanna där och åkte vidare mot Ystad, så ser det ut på många plattser runt om i Sverige. Ska vi akceptera detr ???

F

F.d. 55374

Guest

Skall köra från kust till fjäll idag genom Mellansverige (30mil).
Skall bli intressant och se hur många EU migranter vi stöter på.

Det är hemskt vilken människosyn vissa har här på forumet.
Man får ta sig en funderare när det blir årsskifte, om hundringen.

Tommy R

Senast redigerad av en moderator:

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Några av er rör uppenbarligen ihop två (tre?) helt olika grupper av människor. Krigsflyktingarna från främst Syrien kommer inte med campingfordon och torde inte påträffas på rastplatser, resandefolket som vill laga tak och asfaltera och slutligen de som vanligen brukar benämnas EU-migranter; romerna från Rumänien och Bulgarien.
Om man nu inte kan låta bli att klaga på sina medmänniskor så kanske man ändå kan hålla sig till ämnet, EU-medborgare som breder ut sig på ställplatser.

aake

F

F.d. 29925

Guest

Att vandalisera anläggningarna på rastplatserna och att ofreda, tom knivskära, städpersonal är väl knappast något som är försvarbart oberoende av vem som utför handlingen och kan knappast blandas ihop med människosyn.

F

F.d. 55374

Guest

Att EU migranter håller på att ta över stora delar
av landets rastplatser, märkligt att vi som bor i centrum
av landet inte märkt något.

Det är som vanligt om det är något som händer i dom södra delarna
av landet så blir det ett nationellt problem.

Tommy R

Senast redigerad av en moderator:

Jolof

HBK Medlem
Kommun
Hedemora
HBK-Nr
11883
Medlemskap
2026

Trådskaparen påstår att EU migranter håller på att ta över stora delar
av landets rastplatser.
Märkligt att vi som bor i centrum av landet inte märkt något.

Sluta ljuga och försök hålla dig till sanningen om du ska diskutera.
Jag påstår ingenting överhuvudtaget utan det är tjänstemän på Trafikverket samt folk inom åkeribranschen som uppmärksammar detta problem i detta fall.

F

F.d. 55374

Guest

Sluta ljuga och försök hålla dig till sanningen om du ska diskutera.
Jag påstår ingenting överhuvudtaget utan det är tjänstemän på Trafikverket samt folk inom åkeribranschen som uppmärksammar detta problem i detta fall.

Det gäller att läsa hela inlägget. Ber så mycket om ursäkt.
Skall revidera inlägget.

Tommy R

F

F.d. 55554

Guest

Har bekanta som kör lastbil i stora delar av landet.
Dom har stora problem med dessa personer som finns på vissa rastplatser.
På vissa rastplatser stannar dom inte alls av rädsla för att råka illa ut.
Så det är ingen "skröna"

Jojje

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Har du märkt någon antydan till inbördeskrig i Portugal på grund av detta?

Nä! Jag flyttade mig just nu från ställplatsen där jag har problem med att gasolen blåste ut och sällade mig med de andra EU-migranterna från Frankrike, Tyskland, Finland, Belgien och Holland. Där kunde jag ställa mig i en bättre vinkel för min gasol. Blåser SO vindar. Ovanligt.

Några folkliga demonstrationer har jag ännu inte sett skymten av och inte heller mina 50 andra EU fränder som har levt fredligt här sista månaden. GNR (typ Polis) åker förbi ca: 3 gånger om dagen. Men dom gör inget så länge ingen klagar.

Jag tackar Portugal för gästfriheten.

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Skärpning nu va.

Migration innebär byte av hemort eller hemland – med andra ord en samlande benämning på invandring och utvandring.

Turister är inte migranter.

Oseriösa kringresande hantverkare är inte migranter.

De migranter som kommer till södra Sverige erbjuds någon form av boplats - och det är inte rastplatserna.

Om den oseriösa debatten får fortsätta så blir det inbördeskrig mellan folk som är födda i Sverige.

F

F.d. 30553

Guest

Nu när trafikverket verkligen börjar få ordning på sina rastplatser, tragiskt....
Men nu blir det väl till att förbereda sej för ytligare skatte höjningar...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen