• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ett steg fram 2 tillbaka

C.o.L

HBK Medlem
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
912
Medlemskap
2027
Har i natt stått på ställplatsen i Ullared, det blev så gott som fullt.
Vaknade strax före 07 av att en granne startade sin bil, jag tänkte att det var en piggelin som ville vara tidigt på gekås.
Den var igång i 50 minuter ????? Och inte nog med det var tydligen startskottet för runt om oss så var 6! SEX! Bilar igång och då hade jag bara koll på området runt oss och de var väldigt noga att hålla sig i bilarna, när en väl kom ut så fick jag frågat varför de står med bilen igång jo jag skulle ha bort vattnet på insidan vindrutan :swoon::swoon: jag sa att det var väl jätte bra för miljön om vi alla gjorde så istället för att använda trasa/ papper.
Min granne bad bilen jämte som varit igång 1 timma att komma över och lukta i deras bil.
Om jag vill andas diesel vill jag välja själv när jag går igenom tingstadstunneln i Göteborg.
Det finns ju en camping att ta in på om man vill ha mer ström en vad batterierna ger.
När det gäller ställplatser så har vi tyvärr så många som vi förtjänar, vi får nog leva i stenåldern en lång tid en innan vi fått ordning på alla rötägg.
Detta blev väldigt långt men jag är så heligt förbannad.
Ps någon som var där och stod med motorn i gång får gärna ge en dj...ligt bra förklaring varför jag har fel.
Ha det gått där ute ni som förtjänar det:)

Lotta o Stefan

HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
13588
Medlemskap
2024
Sv: Ett steg fram 2 tillbaka

Jag har haft min son Och barnbarn på denna anläggning i natt. Får verkligen hoppas att det inte var han. Då var det sista gången dom låna vår Pilot.

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029

Den där fönsterskrapan kanske skulle passa oss, det är värre för alla andra som redan nu kör med övervikt och bör således inte lasta in mer i husbilen..

Själv ställer jag in 2 värmeljus i förardelen på morgonen, när det är dags att åka är fukten i princip borta..

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Det är helt förkastligt att på natten starta motorn och låta den vara igång på en ställplats utan att köra därifrån, oavsett anledning. Det visar på väldigt dåligt omdöme och brist på hänsyn till sina husbilsgrannar.

Har aldrig upplevt det i utlandet men tyvärr i Sverige, dessutom av personer som jag hade större förväntningar på. :confused:

jasno

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
5229
Medlemskap
2025

Så är det med alla som gnöller över 1 cl vatten och 1,5db generator på en fri kammping med ingen på 500 m avstånd. När de själva gör något så är det OK. Tyvärr får vi lära oss att leva med detta oskick,dvs jag är alltid bäst, då det nu mera gäller att värna sig egen identitet i alla läggen. Säger detta efter att ha monterat ut ett TEC 29 elverk och och bara kör på solceller utom då vi skall ha AC för då kör jag min Honda 20i som ger 2KV 230V som räcker till ACn.

Lotta o Stefan

HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
13588
Medlemskap
2024

Min son hade också hört dessa motorer dock längre ifrån honom. Och det var inte han som starta utan att köra iväg. Han trivdes med att åka husbil. Det var första gången för honom. Det var även första gången på Ullred med vad jag förstå mycket folk.

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026

Den där fönsterskrapan kanske skulle passa oss, det är värre för alla andra som redan nu kör med övervikt och bör således inte lasta in mer i husbilen..

Själv ställer jag in 2 värmeljus i förardelen på morgonen, när det är dags att åka är fukten i princip borta..

Vi använder vår när vi fått kondens på rutan, ett litet problem är att vi måste hålla den upp och ned längst ned på fönstret och blir det för mycket vatten i behållaren så rinner det ut och kan komma in i motordelen och kortsluta apparaten, om ni köper tänk på det att tömma hela tiden när ni använder den upp och ned.

Mvh/Pelle

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

...............Vaknade strax före 07 av att en granne startade sin bil, jag tänkte att det var en piggelin som ville vara tidigt på gekås.
Den var igång i 50 minuter ????? ................
Får man säga vad man tycker....ta mig fan helt otroligt idiotiskt sätt att ladda bland andra husbilar.
Om jag varit där vet jag inte vad som hänt:confused::confused:kanske tur man fått en stroke så man håller sig lugn eller helt enkelt avviker från platsen.
Man får ju inte kalla folk vad som helst men här är det nära att göra det.

ulla.lestander

FD HBK Medlem
Kommun
Lomma
HBK-Nr
8504
Medlemskap
2021

Håller med! Använd det finska sommartäcket! Det är fantastiskt. Vi har aldrig kondens på insidan. Varken vinter eller sommar. Har man dessutom jalusigardiner på insidan så kan det hjälpa med bara dem.

F

F.d. 55383

Guest

Jävla skitstövlar!!!!!!
De skall inte vara bland folk. Be dem att slå av motorn eller be dem att åka därifrån.
Inte är det bättre med aggregat häller. Dem brummar för mycket.
Använd gasol för uppvärmning. Räcker inte ett batteri så sätt in två. Och tänk på att inverter drar väldigt mycket ström. Har du en 1Kw hushållsmaskin så drar den 1000W/12V=83Amper/timmen. Den kan knäcka ditt batteri ganska snabbt. Sjunker spänningen under 11 Volt, lägger inverter av som tur.
Mvh. Stefan

F

F.d. 52920

Guest

Sveriges största turistattraktion ,jag börjar förstå varför :yes:

F

F.d. 53358

Guest

Vad är det för fel på en köksrulle?
Vi var i Ullared i söndags, då var det ingen, som jag såg, som höll på med att varmköra bilen. Däremot använde både jag och vad jag såg mina grannar, en köksrulle att torka rutan med. Det finns billiga på varuhuset.
Ha en bra dag och använd huvudet och en köksrulle.

C.o.L

HBK Medlem
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
912
Medlemskap
2027

Visst är detta ett bra forum som väldigt många läser och förhoppningsvis har detta inlägg gjort att folk tänker sig för innan de startar bilen för att ladda batterier eller få bort fukt från rutan.
Och då är ju syftet uppnått :):):)

Toppen