• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ett smultronsställe i Spanien

Fincan

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
21930
Medlemskap
2024
Kan bara rekommendera detta lilla charmerande smultronställe med två hyffsade
ställplatser i Spanska fastlandets allra bästa klimat, Costa Tropical. Orten har cirka 21000 invånare med en gammal pittoresk stadskärna klättrande på en klippa som högst upp kröns av en liten fästning. Direkt vid havet och med blick mot snöklädda berg, Sierra Nevada. Orten heter Salobrena och är väl värd ett besök.
Nedanför fästningen intill havet, på grönskande jordbruksyta, fann vi två ställplatser,gratis, med tillgång till vatten. Väldigt enkelt men charmigt. Träffade på ett medlemspar från Kristianstad. Såg flertal husbilar från olika länder. Många parkerade även över natt i intilliggande gator i Salobrenas nyare del, såväl längs med strandpromenaden som i lokalgator. För övrigt en ovanlig välhållen ort som bland annat höll efter hundägarna med hotet: 500 euro i böter, om ni inte plockar upp efter er hund. Detta tycktes ha sin verkan.
Campingplatsen Playa Granda, samt campingen intill, någon km öster om Salobrena kan rekomenderas. Liten och familjär o väldigt välhållen.
Vi man ej bo vid kusten utan drar sig innåt, knapp 45 minuter, mot Granada, in bland slingriga men bra bergsvägar, slår jag ett slag för campingen Orgiva.
Underbar utsikt över berg o dalar och med ett antal olika vandringsleder att välja på. Lugnt, skönt, stilla och frisk luft.

mvh
Fincan

R

Resenären

Guest
Sv: Ett smultronsställe i Spanien

Håller med! har brukat dom platserna själv och trivts. Lite marigt bara när det kommer mycket regn, men då flyttar man bara upp i stan eller ner vid sockerbruket om det finns plats. Den lilla trevliga baren i La Guardia är ett skönt vattenhål på kvällen. Trevlig barägare. Min svenska flagga står väl kvar i baren?
Campingen Playa Granada är också en trevlig familjecamping i all sin enkelhet och billig. Buss utanför in till Motril. Lite svårt för större husbilar dock på grund av träden, men då finns ju den större intill.

Toppen