• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ett smällfritt Valborg?

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Selma är cool, men.... smällare, ja då blir det jobbigt.

Vi åker söderut imorgon, men är fortsatt i Sverige på onsdag. Någon som vet en "safe haven" i södra Sverige där vi kan tillbringa Valborg ?

F

F.d. 54858

Guest
Sv: Ett smällfritt Valborg?

Hej! Vi har flera gånger firat Valborg i Smygehuk,lagom med folk och inga smällare,men goda räkmackor i fiskrökeriet.Ett bål är där också.

F

F.d. 53197

Guest

Jag har aldrig hört smällare på Valborg, tror jag, annat är på Chalmerscortégen. Jag tror inte att det är så vanligt med smällare och eldar på Valborg i södra Sverige över huvud taget. (det klarar vi av till påsk) Jag vet inte var "gränsen" går, dock.
/Jessika

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Skynda norrut! Nu är det åter vinter, minusgrader nu på morgonen och till kvällen väntas snö. Skulle tro att småbusarna stannar inomhus.

aake

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Göteborg har traditionen att smälla på påsk vid påskeldarna. Det smäller inte mer än vad buset fixar i vissa förorter annars kan du räkna med smällarfritt.

F

F.d. 2621

Guest

Skullte tro att Skutesjön är smällfritt!

//Tommy

"Skjutesjön" verkar vara ett fint ställe - inklusive restriktioner mot raketer och smällande - som man måste besöka någon gång! Fler sådana behövs för att man ska kunna välja bort campingar för att få lugnt och trevligt!

Toppen