• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ett 12v uttag ur funktion - nybörjarfel?

F

F.d. 55883

Guest
Hej,

I vår CI Riviera Garage på Ducato chassi från 2011 har vi ett tv-uttag med 12v i ett skåp. Nu har 12v uttaget slutat fungera. Jag har kollat bodelssäkringarna, men de är ok.

Finns det säkringar som styr 12v uttagen speciellt, eller är det kanske nåt kabelhaveri?

Har precis skruvat ut tv socketen och ruckat lite på kablaget. Antar det finns nån säkring på bilbatteriet som ska kollas, men har lite dålig koll då vi endast haft bilen i ett par veckor.

Såg nån som hade en Frankia från 06 som hade samma problem, men det gav bara delvis ledning.

Mvh

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Ett 12v uttag ur funktion - nybörjarfel?

Har du mätt i uttaget att det inte finns 12V ?
Annars kan det vara säkringen i proppen på det du ansluter som gått.

Vad gäller bodelssäkringar så måste man mäta dem och inte bara titta för de kan se hela ut men vara trasiga ändå.

Har uttaget fungerat tidigare?

F

F.d. 55883

Guest
Sv: Ett 12v uttag ur funktion - nybörjarfel?

Hej.

Har inte mätt, har inte don där jag är just nu. Men du säger att det sitter en säkring i " proppen", i " socketen", med andra ord?

Toppen