• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Et par måneder efter debut'en

F

F.d. 5447

Guest
Først undskyld, at jeg må skrive på dansk - vi skal nok få lært svensk inden længe...

I foråret 2008 så vi på husbil flere steder og endte med i begyndelsen af marts måned at bestille en McLouis Tandy 673G hos Weidar i Kalmar. Den havde for os den bedste indretning. Levering skulle efter planen ske omkring 1. juli.

Vi har job i Danmark - 3 dage/vecka - så det passede ind i planlægningen med ferien, om vi fik bilen senest mandag den 21. juli. Nu er levering af en husbil ikke nogen enkel sag - ved vi! Vi spurgte til leveringen af den primo juli og jo, det skulle nok være muligt. En vecka senere spurgte jeg igen. Godt, du spørger, sagde Bosse (Weidar), for der er noget godt og noget dårligt. Det gode var, at nu var bilen klar til afsendelse fra Danmark. Det dårlige var, at der ved en fejl var blevet leveret en bil med automatvexellåda (kostede 22.000 kr. ekstra). Fejlen var sket, fordi vi havde bestilt Fiats store motor.

Min mand blev ganske sur, for han ville have manuelt gear på bilen. Mente også, at det ville koste ekstra i brændstof. Nå, men han checkede på nettet, om det var dårligt. Vi behøvede jo ikke tage bilen, men så skulle vi vente 2-3 måneder længere. - Vi endte naturligvis med at tage bilen. Vi havde jo glædet os sådan og desuden blev prisen på ”fejlen” helt ok. Og det er sådan, at når vi en gang skal bytte husbilen ud, så skal der være automatvexellåda!!! Det er fantastisk godt. :)

Bilen blev først leveret fredag den 25. juli - samme dag som vi skulle køre sydpå mod Østrig, hvor vi skulle træffe børn og børnebørn søndag den 27. Det var noget af et projekt at få pakket en husbil til 14 dages semester, når man aldrig har prøvet det før. Ingen anelse om, hvorvidt vi havde overvægt...

Vi kørte hjemmefra fredag aften kl. 22, tog broen til DK og videre til Rødby, hvor vi tog færgen til Puttgarten. Kort efter Puttgarten måtte vi ind og sove et par timer på en rasteplads. Vejret var fantastisk og vi kørte glade videre. Kort før Göttingen begyndte en lampe at lyse i instrumentbordet - betød noget med indsprøjtningen/motoren. Vi fandt en liste i papirerne, hvor der var numre til Fiat-værksteder i nærheden, men det var lørdag eftermiddag og 36 graders varme. Det tog os over en time i let panisk tilstand på tankstationen at få fat i en, der vidste bare noget om biler (godt at man taler tysk!). Det var en Iveco-mekaniker, som sagde, at vi bare kunne køre videre. Vi havde jo faktisk ikke meget alternativ, så vi tankede bilen og kørte videre sydpå. Efter et par hundrede kilometer stoppede lampen med at lyse. :confused:

Nåede godt frem til Østrig og mødtes med familien til et par gode dage. Fortsatte gennem Norditalien til Lugano og havde nogle dejlige dage i Schweiz. Sluttede med oste-indkøb i Sydtyskland og derfra til Tønder i Danmark.

Når man aldrig har kørt husbil før, så er det noget af en oplevelse at køre over bjergpas og gennem små italienske landsbyer, hvor der ingen plads er. Min mand havde ingen problemer med det, men jeg skulle lige overvinde skrækken - og det gik jo fint.

Vi kører i husbilen til Danmark hver vecka og sover i den 2 nætter, før vi igen kører tilbage til Sverige. Fungerer super godt - spændende, hvordan det bliver til vinter...........

Tilbage er dog endnu et lille problem: Vi fik monteret 4 ekstraljus på bilen, som skulle lyse med et lille lys om dagen og så mere, når det er mørkt. Men det lille lys virker endnu ikke, fordi der tilsyneladende ikke var ”strømplads” til det. Weidar er i tæt kontakt med Vendelbo Vans (og min mand er det med Fiat i Danmark, som siger, at det naturligvis kan virke), så vi ser frem mod en løsning - snart!

Hilsener fra to, som ikke er helt nybegyndere mere!
Bjarne & Kirsten

Kommun
Danmark
HBK-Nr
788
Medlemskap
2024
Sv: Et par måneder efter debut'en

hej
hvor sover I når I er i Danmark ??
vi bor jo i DK, og har meget lyst til at bo i bilen, men hvor pokker står man tæt på KBH ??
fortæl gerne lidt mere om hvordan I gør
mange hilsner fra 2 andre danske i verdens bedste husbilsklub
marianne

Senast ändrad:

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Grattis till nya bilen. Lite tråkigt att det blev en del strul innan leverans men skönt att det löste sig. Jag känner igen detta med att få bilen strax innan avresan. Det är verkligen ett häftigt jobb att få till det innan resan.

Vår första bil fick vi levererad 19 timmar innan vi skulle med englandsfärgan för fyra veckors semester. Mycket skulle packas på förhoppningsvis rätt ställe, vissa saker skulle anpassas för vår då ettåriga dotter mm. Puh! Detta var 1988 och vi var ganska ensamma med husbil ute på vägarna då.

Lycka till med ert fortsatta husbilsliv.

F

F.d. 5447

Guest

Vi sover faktisk ikke i nærheden af København. Min mand arbejder i Borup (og jeg i Kbh), så vi holder i Ringsted. Jeg tager toget derfra de to morgener - og bliver den første arbejdsmorgen sat af i Kastrup. Hilsen Kirsten

Toppen