• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Erikslunds Rastplats Ängelholm

F

F.d. 30064

Guest
Har inatt sovit på Erikslunds Rastplats, lugnt o bra men Toaletterna inkl WC tömmningen är stängd för reparationer. Ingen info om hur länge det ska pågå.

Sylvia & Micke

F

F.d. 25288

Guest
Sv: Erikslunds Rastplats Ängelholm

Hej!
Det var ju bra att höra ni kommit tillbaka före stormen.
Torke.

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Jo där finns somliga som utmanar vad som helst!
Mvh. "PS" kolla" tidigare inlägg" om stället!
"Ds"

Har inatt sovit på Erikslunds Rastplats, lugnt o bra men Toaletterna inkl WC tömmningen är stängd för reparationer. Ingen info om hur länge det ska pågå.

Sylvia & Micke

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Där har vi sovit många gånger. Rastplatsen ligger bra till när vi åker norröver och startar resan på kvällen efter jobbet. Jag är väl medveten om att platsen har ett dåligt ryckte men jag undrar om det inte är lite oförtjänt. Vi har aldrig sett eller märkt något konstigt där.

Däremot har det vid flera tillfällen varit en katt som strukit runt bilen och tiggt mat. En gång hoppade den nästan in genom det öppna fönstret vid dinetten. Den fick upp framtassarna på fönsterkarmen men fick tydligen inte rätt grepp utan trillade ner. Då blev det lite leverpastej som tröst :wink: .

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Platsen har väl varit Sverige etta när det gäller inbrott i lastbilar och husbilar.
Hur det är nu vet jag inte. Men det var väl nästan bara utländska bilar ( Tyskar ) som drabbades.

Hos oss fattiga försiktiga Svenskar finns väl inga plånböcker att hämta på instrumentbrädan.

Toppen