• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Eriba

Ingela & Mats

HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
1674
Medlemskap
2025
Jahaja, så gick det som det gick.... :rolleyes:
Vi tyckte det var dags att byta vår husbil mot en lite nyare begagnad. Styrde mot Husbilslandet i Kristinehamn för att titta på en lämplig sådan. Det gick inte riktigt som planerat om man säger så, blev en sprillans ny Eriba Car 697 med queenbed. Queenbed var ett av våra krav på en nyare bil. Dessutom lite smågrejor som vi retat oss på i den gamla, t ex att slippa snubbla över skor innanför dörren och att kunna slänga sopor någonstans... Hade gärna köpt samma märke igen eftersom vi varit mycket nöjda men tyvärr har det inte hänt så mycket i utvecklingen där på vissa saker. (Euramobil) Eriban tyckte vi hade allt det där vi saknat på den gamla. Är det någon här som har erfarenhet av detta märke?

Önskar också alla en Glad Påsk!
Ingela & Mats

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Eriba

Grattis!

Själva passerade vi Husbilslandet för ganska precis ett år sedan och lämnade med en ny Eriba 673 med långbäddar.

Nu, ett år och 1280 mil senare, har vi bara gott att säga om bilen och Husbilslandet som återförsäljare.

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Hej
Eriba är i stort en Hymer och det är ett märke med lång erfarenhet och hög kvalitet.
Märket har också samma höga krocksäkerhet som Hymer så här sitter ni så säkert
som det går i en husbil. Att ni sedan också handlat av Husbilslandet gör att ni kommer att få bra service också efter köpet så där drog ni också en vinstlott. Det finns säkert någon som har andra erfarenheter men min är att husbilslandet levererar service på högsta nivå!!! Grattis till bra val av bil och handlare!!

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Som dom skriver så är det väl ett bolag inom Hymer och när vi har tittat på husbilar så är den ju som en Hymer inuti .

Något att tänka på var är den verkliga tjänstevikten samt vad är totalvikten .

Grattis till ett bra köp .

F

F.d. 8227

Guest

Grattis!!
Det är bara att Gratulera Er och jag noterar också (yrkesskada som utb inom service och kvalitet bla) hur oerhört viktigt förtroende är vid avslut av den här storleken. Det är alltid viktigt med förtroende givetvis men då man gör en investering som är näst intill 7 siffrig så är ett självklart förtroende givande avslut ngt av det viktigaste som finns. Då vi nu troligen möter lite ekonomiskt kärvare tider där banker och andra långivare stramar upp. Så är min tro att de husbilsleverantörer som ger bästa servicen och överlägset bästa eftermarknads stödet de som överlever. Ex Husbilslandet.

GLAD PÅSK önskar jag alla:)

PudelRäser

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4321
Medlemskap
2025

Som dom skriver så är det väl ett bolag inom Hymer och när vi har tittat på husbilar så är den ju som en Hymer inuti .

Något att tänka på var är den verkliga tjänstevikten samt vad är totalvikten .

Grattis till ett bra köp .

Även jag har tittat på en sån bil åt min mor men backade när jag såg dessa siffror

Totalvikt: 3 500 kg
Tjänstevikt: 3 120 kg

Inte mycket att lasta då

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Som "3500" bil blir det inte mycket lastvikt men bilen går att väga upp till 4250 kg och då blir det ett helt annat läge. Tusen kilo räcker till det mesta.:) Även inköpsresor till sydligare grannländer:D

F

F.d. 8227

Guest

Som "3500" bil blir det inte mycket lastvikt men bilen går att väga upp till 4250 kg och då blir det ett helt annat läge. Tusen kilo räcker till det mesta.:) Även inköpsresor till sydligare grannländer:D

Vad kostar det att väga upp den. På Rapidon så går det bara med de senaste årsmodellerna vad jag vet?

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Vi köpte vår Eriba med totalvikten 4000 kg. Tror det är det normala för Eriba 673 som vi valde. Känns tryggt med den extra lastvikten.

Toppen