• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Erfarenheter på prutmån i tyskland

susanne

HBK Medlem
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
3647
Medlemskap
2025
Hejsan har idag tagit den första kontakten med en handlare i tyskland om en husbil som blir 6 månader i oktober. 10000:- var dom villiga att gå ner det tycker inte jag är så mycket med tanke på att det är en bil för 600000 -700000 :-. Man har ju fått för sig att man kan pruta rejält därnere men icke da,vad har ni andra för erfarenheter ????:wideeyed:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Sv: Erfarenheter på prutmån i tyskland

När vi köpte vår 1:a husbil så var prislappen på 9500 euro och han drog av 1000 euro direkt för exportpreis.

Kan ni inte pruta mer försök då att få lite utrustning eller annat bra att ha saker.

F

F.d. 55509

Guest

Har köpt några husbilar från Tyskland. Tycker oxå att det är svårt att pruta, men plocka på tillbehör va inga problem. (Dragkrok, AC, solceller, mm) :swoon:

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026

Lyckades pruta med ett cykelställ för fyra cyklar i stället för tre, knappast mycket :(
Men, det sitter en större motor (MultiJet 150) och priset var €2000 lägre än handlaren som hade samma husbil med mindre motor.

Min blir också 6 månader i Oktober (ska hämtas då).
Är mycket nöjd med affären :)

Peter :)

J

Jarn

Guest

Är det inte bilar som stått på lager länge så är det normalt inte så lätt att pruta.
Som sagts, försök få med lite tillbehör i stället. Inte alltid det går heller.
Själv fick jag endast med en full gasoltub vid senaste köpet, men å andra sidan var priset helrätt och bara kommit på marknaden en dag innan och det var en hyfsat dyr bil.

Sen är det ju inte så lätt att pruta på telefon, lättare när man är på plats.
Säljaren vet ju inte hur seriös man är. Kanske den tionde som ringt på just den bilen...

Tycker samtidigt att slutpriset är ju absolut viktigare än om man kunnat pruta eller ej,
även om man ibland ju känner sig nöjd som affärsman om man kunnat få ner priset.

Toppen