• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Erfarenheter gasol Tankcheck

Hanza

HBK Medlem
Inlägg
166
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
564
Medlemskap
2024
Någon av er som har denna monterad,erfarenheter?Mopeka TankCheck LPG Dual Sensor with Monitor Kit
Finns även en annan variant för LPG flaskor, Dimes. https://rotarexsrg.com/dimes_products_en.php
Jag har installerat Mopeka på mina 2 fasta ståltuber och använder både appen och monitorn. Hittills har jag inte haft något problem. Vid fyllning så tog det dock en bra stund innan den visade rätt volym i tuben. Skall nu bara försöka få längre uppdateringsintervall i sändarna så blir till att demontera tuberna nu under hösten.
 

Nyhlen

HBK Medlem
Inlägg
915
Kommun
Malmö
HBK-Nr
9883
Medlemskap
2024
Köpte dessa förra året
Jag har 14 kg AluGas flaskor, så det krävs en hållare som mekaniskt trycker givaren mot botten av flaskan
När de väl kommer på exakt rätt plats fungerar de bra, men.......
Förbrukar mycket batterier och jag har det besvärligt att montera ur flaskorna för batteribyte. Sedan har det hänt att mobilen tappat kontakt och då måste flaskorna ut för att kunna trycka på parningsknappen
Har bytt till AluGas fjärrindikering
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.045
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Köpte dessa förra året
Jag har 14 kg AluGas flaskor, så det krävs en hållare som mekaniskt trycker givaren mot botten av flaskan
När de väl kommer på exakt rätt plats fungerar de bra, men.......
Förbrukar mycket batterier och jag har det besvärligt att montera ur flaskorna för batteribyte. Sedan har det hänt att mobilen tappat kontakt och då måste flaskorna ut för att kunna trycka på parningsknappen
Har bytt till AluGas fjärrindikering
Även jag har Alugas men indikeringen som är standardmonterad är tämligen oexakt, så att använda Dimes eller Alugas egen löser nog inte problemet.
Jag har pratat med Alugas dom säger att du måste förbruka mer än 2kg innan visaren ändrar sig, samt att den indikerar tomt vid 1kg kvar.
Hur ofta måste du byta batteri på Mopeka,har du monterat förhöjning för flaskan eller står den direkt på bottenplåten?
Alugas fjärr är du nöjd?
 

Nyhlen

HBK Medlem
Inlägg
915
Kommun
Malmö
HBK-Nr
9883
Medlemskap
2024
Även jag har Alugas men indikeringen som är standardmonterad är tämligen oexakt, så att använda Dimes eller Alugas egen löser nog inte problemet.
Jag har pratat med Alugas dom säger att du måste förbruka mer än 2kg innan visaren ändrar sig, samt att den indikerar tomt vid 1kg kvar.
Hur ofta måste du byta batteri på Mopeka,har du monterat förhöjning för flaskan eller står den direkt på bottenplåten?
Alugas fjärr är du nöjd?
Har just monterat fjärrvisningen så jag vet inte förrän till nästa år hur bra det funkar
Varierande livslängd på batterierna, kan ju bero på kvalitetsskillnad
Om någon är intresserad i Mopeka givarna säljer jag dem billigt
 
Toppen