• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Erfarenhet med WiFi foto DIREKT till laptop ?

F

F.d. 55451

Guest
Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Erfarenhet med WiFi foto DIREKT till laptop ?

Fördelen med WiFi-överföring är att man slipper sladdar och datorer. Bilderna går över till molnet (Dropbox) automatiskt så fort kameran får WiFi-kontakt om man gjort denna inställning. Sedan kommer man åt bilderna från vilken dator som helst.

Praktiskt när man är på resa med husbilen eller på semester på Teneriffa. WiFi-hotspots finns idag på de flesta turistorter. Att föra över stora bilder med Bluetooth är nog inget alternativ.

Fick du erbjudande om extra minnesutrymme på Dropbox (50 GB)?

F

F.d. 55451

Guest

Använder husbil :) och har en BRA laptop med ½ TB minne - 4 GB RAM.
Jag använder inte "Mac Donalds-WiFi" :D i Europa.

Sladdar ? till va' da - Bluetooth eller trådlöst ?? :D

-------

Möjligheten direkt via AP enhet til TV och WiFi direct tyckes bra - så vaför över molnet ?
Du kan redigera bildern etc. på kvällen, stanna dagen utanför räkvidd av internet.

Jag överför snabbt (3-5 sek) 2 mpix bilder via Bluetooth.

F

F.d. 55451

Guest

Ärligt talat skulle det vara dunkande galet att ladda 50 bilder till Internet via WiFi, om bara behöver 1 och på samma tid att vänta tills du kommer nära WiFi.
Du betalar naturligtvis också för att ta emot bilder (GB) över bredband.

Det luktar att lura konsumenterna starkt.

Men det var alltså en direkt överföring till den bärbara datorn som begärts - antingen dropbox, Picasa eller andra verksamheter - det hör hemma i * Företagsforum * och gjorde nog av Samsungens intern reklam.
Tyvärr misskreditera det samtidigt produkten.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Problemet med direkte til PC via lokalt wifi er hvilket mottaksprogram, eller om en velger delt mappe på pc å sette opp rett pålogging slik at en får tilgang.

De som har blåtann fra kamera til pc har med et driverprogram som fikser dette for windows - men hva med de som har havnet i apple verdenen?

Det er enkelt å lage en kommunikasjon mot Dropbox for opplastning, her trenger en ikke bekymre seg om mottaks siden.

Selv er jeg også litt kritisk til dropbox løsningen, ikke alle er i Sverige med nesten ubegrenset volum på selv mobilt bredband.

F

F.d. 55451

Guest

Nu har jag överfört från foto wifi till laptop genom att downloade programmet

WiFi HotSpot Creator - Free Windows WiFi HotSpot Software

gratis och kan användas för mer WiFi.

Jag vet The Internet, Faster - Connectify Hotspot and Dispatch

Ofta är det att ladda upp ett fåtal bilder i taget, och att det inte är praktiskt att flytta SD-kart eller använda USB-kabeln.

Foto apparat måste laddas ibland, och det är laptop lika bra som netladderen, medan alla bilder kommer att uppdateras.
Så problemet är inte så stor - bara en önskan om något liknande praktisk som Bluetooth fron smartphone.
Kanske kommer det att finnas andra möjligheter, när jag köpar nya elektroniska schweizisk-kniv'.

Toppen