• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Erfarenhet av "Romahome"?

F

F.d. 955

Guest
Jakten på den perfekta lilla husbilen / campingbilen för en praktisk, fungerande vardag för en person med hund fortsätter...
Hittade den här länken och blir lite förvånad. Varför finns inte den här typen av bilar i Sverige??? Perfekt för en smidig resa där man inte vill väcka alltför stor uppmärksamhet... :spinny:
Romahome R20 Lo
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.637
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Erfarenhet av "Romahome"?

Hittade den här länken och blir lite förvånad. Varför finns inte den här typen av bilar i Sverige???
Romahome R20 Lo
---------------------------------------------------------------------------------------------
Hejsan, jodå den har funnits i Sverige rätt länge till försäljning, och varit uppställd på Elmiamässan. Men som sagt rätt dyr i förhållande till andra större bilar.

Här har du en länk till svensk (engelsman) återförsäljare.

Vtl Husbilar Hem » Vtl Husbilar

M.v.h. JANKRO.
 
F

F.d. 955

Guest
Sv: Erfarenhet av "Romahome"?

:wub: Ja, vad kul det var!!! Men man kanske kan ta loss den och byta utsikt varje gång istället? Ute? :D
 
F

F.d. 955

Guest
Sv: Erfarenhet av "Romahome"?

Tack Jankro! Jag har hittat den där engelsmannen på nätet. Jättetrevlig. Priserna lämnas dock inte ut på nätet, verkar det som, men det är ju någon till som meddelat mig att det är en D Y R bil.
Men jag har efter denna månads lusläsning av husbilsannonser i alla storlekar sett att husbil ÄR dyrt. T o m mycket dyrt att införskaffa... Man betalar för rullmöjlighet och för en del "lull-lull" vad jag kan se...:spinny:
 
F

F.d. 30433

Guest
Sv: Erfarenhet av "Romahome"?

Vi har haft vår "Indy" (RomaHome R20Lo) i två år nu och är jättenöjda med den. Den är otroligt smidig och behändig, går som personbil på färjor etc., och kan parkeras överallt. Visst är den liten invändigt, men vi har bott i den i 6 veckor i ett sträck och till och med haft vårt arbete med oss. Kan tyckas dyr, men om man väger in alla fördelar med att ha en liten husbil, så tycker vi att den är prisvärd.
 
F

F.d. 50069

Guest
Sv: Erfarenhet av "Romahome"?

Finns en Romahome till salu på Blocket!
 
F

F.d. 22215

Guest
Sv: Erfarenhet av "Romahome"?

Om man vill ha en liten campingbil och med kvalitet är det självklara valet en VW California!
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen