• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Erfarenhet av Chausson Flash S3?

F

F.d. 25406

Guest
Hej,

Efter en tids letande har vi hittat en model som passar oss, Chausson Flash S3, Alkov med våningssäng (tonårsbarn som kräver separat säng), 6m (visst är länge=större, men av olika anledningar vill vi ha en mindre bil), matbord med 2 soffor (då kan barnen sitta i varsin soffa under färd).
Och det finns ett objekt till salu just nu.

Frågan är om Chausson Flash S3 är ett bra köp, är det någon som har någon erfarenhet av detta märke och model?

Chausson är ju ett mindre märke i Sverige, är det en nackdel?

Mvh Ove

F

F.d. 53012

Guest
Sv: Erfarenhet av Chausson Flash S3?

Säkerligen inga större problem, stort utbud i Europa men kolla övriga prylas som kylskåp spis värmare som för övrigt är samma som i alla andra märken. Det är oftast bara design som skiljer men själv tycker jag om deras designspråk. Luftburen värme oftast men det är enklast om man inte skall ligga ute under den kyligast perioden och man slipper ev. läckage från spruckna slangar och konvektorer. Lycka till. Gör en fukttest av någon som anses som oberoende testare.

F

F.d. 25406

Guest

Hej,
Tack för tipsen!
Den är fukttestad hos Caravan Hallen i Stockholm, så det känns bra.
Den verkar fräsch och har inga skador, men jag har bara pratat med försäljaren eftersom den finns på en annan ort, men självklart får man gå igenom denn innan försäljning.
Det finns dock ett problem, den har ingen AC i bildelen, men jag tror vi skall överleva detta. (men om någon har tips på portabel AC mottages det tacksamt :)

/Ove

F

F.d. 53012

Guest

Har som ligger köpt på Elgiganten 2 år används inte var gör man av utsugsslangen. Du klarar Dig utan det om Ni inte skall ligga i Medelhavet hela tiden.

Toppen