• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Erbjuda ställplatser på sin tomt (Norrtälje)

Preppie

FD HBK Medlem
Kommun
Österåker
HBK-Nr
30067
Medlemskap
2021
Vi går i tankarna att på vår tomt i Norrtälje kommun dra i gång och erbjuda ställplatser på både kort tid och lite längre perioder för husbilar/husvagnar. Någon som gjort detta och vet om det är möjligt? Är det väldigt krångligt och det krävs mycket? Menar bygglov, grannyttran osv?

Det kanske är en camping som man då måste ansöka om, även om vi inte ska erbjuda någon service runt om.

skalman52

FD HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
25289
Medlemskap
2021
Som du misstänker så kan nog kommunen ha åsikter om det. Ligger tomten inom detaljplanerat område så krävs säkert bygglov. Ställplatser brukar betraktas som "camping" av kommunen oavsett servicenivå. Mitt råd är att du bokar ett möte med någon handläggare på den förvaltning som har hand om bygglov och beskriva vad du vill göra och se vad de säger.

MVH
Hans

Preppie

FD HBK Medlem
Kommun
Österåker
HBK-Nr
30067
Medlemskap
2021
Tack Hans för ditt svar.
Tomten ligger avsides och utanför detaljplan på landet.
Bra tips ska boka möte med kommunen.

Per J

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
28807
Medlemskap
2024
Om du har mark så skulle jag kolla upp Acamp, en mycket intressant tjänst som drar igång nästa månad. Jag har själv anmält intresse men då som enbart husbilägare.
Mvh
Per

håkansson2

HBK Medlem
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2026
Kolla vad som krävs för parkering. Kommunen vill nog en hel massa om du kallar det ställplats.

Toppen