• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Karosseri EP stödben lutningsfel

Skogstuna

HBK Medlem
Inlägg
54
Kommun
Borås
HBK-Nr
1455
Medlemskap
2024
Hej!
Vi är ute på vår första färd med en husbil med EP stödben. Vi testade innan vi åkte hemifrån och det funkade bra. Körde med automatik. Nu när vi skulle göra samma sak på en camping får vi lutningsfel. Det är nästan helt slätt här. Den vill att jag skall köra manuellt men jag vill ju använda det automatiska läget. Något är fel eller sönder. Kan någon erfaren EP användare komma med något gott råd?

Hälsningar Thomas
 

sandstroem

HBK Medlem
Inlägg
406
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12388
Medlemskap
2024
Hej!
Vi är ute på vår första färd med en husbil med EP stödben. Vi testade innan vi åkte hemifrån och det funkade bra. Körde med automatik. Nu när vi skulle göra samma sak på en camping får vi lutningsfel. Det är nästan helt slätt här. Den vill att jag skall köra manuellt men jag vill ju använda det automatiska läget. Något är fel eller sönder. Kan någon erfaren EP användare komma med något gott råd?

Hälsningar Thomas
Vid ett par tillfällen har jag glömt att dra handbromsen innan jag startat EP då blinkar den rött och larmar, lätt att förväxla med att bilen står snett.
Hälsningar
Peter
 
Toppen