• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Enklare drönare för lite foto

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.820
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Jag funderar på en lite enklare drönare för att ta lite bilder ibland i närheten.
Är det någon som har testat denna:
 
F

F.d. 68090

Guest
Jag funderar på en lite enklare drönare för att ta lite bilder ibland i närheten.
Är det någon som har testat denna:
Tror du hittar samma billigare på grandado.com, duger säkert för enklare filmning, men det är mer en leksak, inget fel i det bara man vet vad man får för pengarna och inte har för höga förväntningar
 

leifn

HBK Medlem
Inlägg
218
Kommun
Mora
HBK-Nr
2053
Medlemskap
2024
T.ex att vinden blåser bort den utom kontroll om den råkar komma för högt,,,
 

turbin

HBK Medlem
Inlägg
2.712
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
10155
Medlemskap
2025
Kolla på DJI maskiner, från 3000-20000kr . Bra kvalitet och reservdelar i Sverige. Ca 30 min flygtid på nästan alla. Nöjd med min som jag kört i 4 år.
Mvh Matti
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.820
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
För en tredjedel av priset kom exakt samma drönare hem från Aliexpress på mindre än en vecka.
3 st batterier och 2 st 4k kamera för drygt 600:- . Någon licens behövs inte för den väger under 250g och är en leksak.
Nu får jag lära mig att hantera drönaren i trädgården och sedan ha kul med barnbarnen och ta ett och annat kort och kanske lite film. Givetvis så följer vi alla regler och jag har läst på vad som gäller.
Känns detta rätt så kanske det blir en större så småningom och då med relevant körkort.
2B36FE9B-C655-4D42-AA1A-967330A88300.jpeg
 
F

F.d. 68090

Guest
För en tredjedel av priset kom exakt samma drönare hem från Aliexpress på mindre än en vecka.
3 st batterier och 2 st 4k kamera för drygt 600:- . Någon licens behövs inte för den väger under 250g och är en leksak.
Nu får jag lära mig att hantera drönaren i trädgården och sedan ha kul med barnbarnen och ta ett och annat kort och kanske lite film. Givetvis så följer vi alla regler och jag har läst på vad som gäller.
Känns detta rätt så kanske det blir en större så småningom och då med relevant körkort.
Visa bilaga 223937
Du behöver dock registrera dig som operatör och avlägga provet. Kostar totalt 180 kronor och tar inte lång tid Drönarsidan Grattis till köpet, klart prisvärt
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.820
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
När jag kör guiden på transportstyrelsen så behöver jag inte registrera mig som operatör eller ta körkort. Är guiden inte korrekt?
 
F

F.d. 68090

Guest
När jag kör guiden på transportstyrelsen så behöver jag inte registrera mig som operatör eller ta körkort. Är guiden inte korrekt?
Beror nog på hur man svarar, anger man den som leksak för barn upp till 14 krävs inget, men pga kamera så behövs registrering, men det är många som struntar i reglerna.
 
Toppen