• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Enkät

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Enkät

Hadde gleden av å prøve en Fury III sedan med en 440 Hemi motor - den var ikke enkel å kjøre om en var litt hard på foten. Kick down i 80 til 100 og det ble lakrisrender i asfalten. Aner ikke toppfarten, men akselreasjonen var bra :D:D

Kjellberg

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
213
Medlemskap
2025

Året var 1984 husbilar var ett okänt begrepp,men folkvagnar fanns det,eller ombyggda brödbilar som väl ofta var lite lyxigare.Köpte min folkabuss några år tidigare mest av praktiska skäl utan tanke på att man kunde campa med den,men så föddes iden vintern -83.Bilen utrustades nödtorftigt till camping och på våren bar det av till Spanien av alla ställen målet var väl egentligen nordafrika men det var så trevligt i Spanien så vi blev kvar där hela semestern, men efter ytterligare tre semestrar där med snittfart på 90km-tim dit och hem pensionerades bussen och ersattes av en annan bil men det är en annan historia

Bilagor

• wv-n.jpg
    wv-n.jpg
    193 KB · Visningar: 4

Ce-eN

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
632
Medlemskap
2026

Husbilsåkandet började i mitten av 70 talet. Byggde om en Merca 508 D. Köpte en komplett Kabe husvagnsinredning i Tenhult. Plats för älste grabbens crosshoj längst bak. Kök, kyl och vattenburen värme samt sovutrymme fram i bilen. Vi hade mycken glädje av den bilen. Dessförinnan körde vi hoj. Det var i början på sextiotalet och framåt. Vi åkte långa resor till länder som t.ex Grekland / Thessaloniki, Portugal / Algarve, Jugoslavien / Dobrovnik, Kroatsien(?) / Pula och även Nordkap har vi kollat in. När vi sedan blev med villa och killarna behövde sina föräldrar, skaffade vi husvagn. Den första var en Engelsk husvagn. En Cavilier. Sedan blev det en Hobby. Det var ingen vidare vintervagn. Därefter ett par Polarvagnar. En 460 och en 550 boggivagn. Grabbarna växte till sig och ville inte åka med mer, så vi sålde av husvagnen. Blev återfallsknutte ! Skaffade en Yamaha FJ900. Bytte till en Yamaha FJ1200. Bytte till en Yamaha 1300 Venture. Bytte till en Honda 750 ??? Bytte till en Ducati ST2. Bytte till en Yamaha 1600 Wild Star - 99. Där är vi nu. Köpte hojen -99 och har den kvar. Nu till husbilsköpet. En kompis skaffade husbil. Det var 2005 "tror jag" Vi fick hänga med en resa till Hallansåsen över en helg. Vi blev tända på att skaffa egen. Så blev det också. Nu har vi en Dethleffs T6611- 04 som vi köpte 2006 Fyra vinterresor till Spanien har den fått rulla och på sommaren lite kortare körningar i Sverige. Har fått upp ögonen för HBK:s träffar. Var i Vapnö för inte så länge sen. Siktar in oss på Ragglanda veck. 25. Åker och kollar GP-racing på Sachsenring veck. 27 Väntar sen in träffen i Ängelholm / Lergökarallyt. Därefter blir det Spanien igen i slutet på september. Hoppas att jag inte var allt för långt ifrån den igentliga tråden. Jag fick bara lite skrivklåda!
Hälsn....... Cibban Å Ce-eN samt hunden Rossi ! :mcride:

Senast ändrad:
Toppen