F
F.d. 7492
Guest
Någon som vet var - om någonstans - i Spanien Engelsmännen håller hus? Eller följer de sin Montgomery till Saharas oaser?
Felix
Felix
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Någon som vet var - om någonstans - i Spanien Engelsmännen håller hus? Eller följer de sin Montgomery till Saharas oaser?
Felix
Gibraltar?
En engelsman( mkt trevlig) har jag träffat i några dagar här i Peniscola.
Många lär finnas i Benidorm.
Trevlig kväll,
Janne
Här i Benidorm formligen "vimlar" det av engelsmän. Det går charterflyg hit ner från ett flertal engelska städer (plus att otaliga lågprisbolag flyger reguljärt hit ner) och det blir man klar över vart man än promenerar här i stan och utefter strandpromenaderna.
Engelska pubar, barer och restauranger finns överallt här i stan som bl.a. serverar fish and chips och det äääääär tydligen ett måste för engelsmännen !
På Camping El Raco här i Benidorm är vi i skrivande stund 12 stycken svenskregistrerade husbilar, men den övervägande delen gäster kommer från England, Holland och Belgien. Spanjorerna lyser med sin frånvaro här under vintermånaderna, men under sommaren är dom i majoritet.
Om du vill läsa mer om hur vi och övriga svenskar har det här på El Raco och i Benidorm, så är du välkommen att titta in på vår hemsida:
Bosses och Gerds husbilsresor
De finns i Benicasim på Bonterra Park, ca 75% engelsmän i övrigt andra europeer. Vi trivs bra på denna camping, Benicassim är inget för ungdomar, jag kallar denna stad för PRO-stad. Vi återkommer alltid till denna camping+ staden.
Ser fint ut! Har ni några koordinater dit? Är det ett stort ställe, finns el, vatten etc? Matbutik?
Felix