• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Engelska Vägen - turistväg?

Carthi51

HBK Medlem
Kommun
bollnäs
HBK-Nr
4348
Medlemskap
2024
Hej, fick av en bekant höra talas om något som i mc-kretsar kallas för Engelska Vägen. Han hade inte riktigt koll på hur den går men ska tydligen vara en kuperad och krokig väg genom ett vackert landskap. Han trodde den går någonstans genom Halland/Småland. Finns det någon i klubben som hört talas om den? Claes/Knausarna

Carthi51

HBK Medlem
Kommun
bollnäs
HBK-Nr
4348
Medlemskap
2024
Sv: Engelska Vägen - turistväg?

Näe, enligt vad jag fick höra lite längre upp, någonstans Halland/Småland.

Master

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2025

För många år sedan så åkte jag från Hyssna mot Borås/Ulricehamn. Då hamnade jag på en krokig kuperad väg med otroligt mycket mc trafik. En mycket märklig väg i mina ögon. Kan det ha varit Engelska vägen ?

Kenneth

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

För många år sedan så åkte jag från Hyssna mot Borås/Ulricehamn. Då hamnade jag på en krokig kuperad väg med otroligt mycket mc trafik. En mycket märklig väg i mina ögon. Kan det ha varit Engelska vägen ?

Kenneth

Är det vägen Hyssna -Bollebygd du tänker på?

En annan fin MC-väg är Lindome - Hällingsjö - Bollebygd.

Master

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2025

Det var så många år sedan, men kan vara vägen mot Bollebygd.

Kenneth

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

På den tiden jag hade motorcykel, AJS 650, så körde vi mcgalningar ofta gamla riksvägen mellan Lerum och Jonsered. Den hade på något vis engelsk anknytning, tycker jag mig minnas. Trivsamt kurvig och väldigt vacker väg vid Aspen (sjö).

Jappe

S

Sören-6830

Guest

När jag var medlem i Ducatiklubben (916 monoposto) fanns en Ducatikarta med lämpliga vägar markerade.
Finns kanske fortfarande?

Carthi51

HBK Medlem
Kommun
bollnäs
HBK-Nr
4348
Medlemskap
2024

tack för alla svar, jag har visserligen mc-behörighet på körkortet men aldrig kört någon. Min tanke var att ta husbilen för att hitta några nya fina platser man ännu inte känner till. Claes

Toppen