Eftersom jag är så gammal att jag var aktiv även då så kan jag med gott samvete säga, att politiker och opionsbildare som då var aktiva hade en mycket mera klarsynthet om framtiden. Dom var inte så oroliga för sina väljare utan såg till samhällets bästa. Jag minns inte att man talade så mycket om koldioxid utsläpp utan då var växtgifter som man hade problemet med fast man hade oljepannor i varje fastighet.
Även jag var med på den tiden och vad gäller växtgifterna så har utvecklingen blivit den att användningen har ökat markant.
Jag har sett rapporter om att de har minskat men detta är mycket bedrägligt då det endast redovisades det totala antalet kilo. Ska en sådan rapport vara trovärdig så ska det redovisas den aktiva substansen samt koncentrationen av denna.
Många av de växtgifter (eller modernare varianter av dem) som på sjuttiotalet doserades i deciliter doseras idag i milliliter, de har således en oerhört mycket starkare koncentration.
Rapporter som dessa visar tydligt på ett vinklat och önskvärt resultat men är tyvärr helt missvisande. Så är det troligtvis med en rad andra rapporter också.