Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Undra om bil försäljnings företagen överlever dessa försäljnings siffror från bil sweden, enligt deras statistik såldes under februari totalt 896 st ell bilar i hela Sverige och i Örebro län 7 st elbilar. Tur att man fortfarande säljer bilar med förbränningsmotorer ännu några år eller?
Med facit i hand kan vi konstatera att det blir allt värre!Redan 1972 varnade Fn, och dom andra domedagsprofeterna att vi hade max 10 år
På oss sen skulle världen gå under. Det är nu 37 år sedan......
Jag tror till och med att det 47 års sedan FN varnade, 1972 till 2019 borde bli 47 år bara lite fakta fel.Redan 1972 varnade Fn, och dom andra domedagsprofeterna att vi hade max 10 år
På oss sen skulle världen gå under. Det är nu 37 år sedan......
Visa bilaga 164184
Så är det, men 1972 så dom att jorden skulle gå under 1982 och det är 37 år sedan,Jag tror till och med att det 47 års sedan FN varnade, 1972 till 2019 borde bli 47 år bara lite fakta fel.
Trevlig Husbil ni verkar ha jag äger en av samma modell.
Kors ett sånt rabalder det blev!
Nu är det i alla fall klarlagt att det är nyförsäljning av fossila personbilar som har en bortre gräns, inte att gamla förbjuds som många tydligen har trott.
Det goda detta för med sig är att gränsen rent praktiskt tidigareläggs för vem vill sitta med Svarte Petter med ett nytt fossildrivet fordon utan andrahandsvärde?
Eftersom jag är så gammal att jag var aktiv även då så kan jag med gott samvete säga, att politiker och opionsbildare som då var aktiva hade en mycket mera klarsynthet om framtiden. Dom var inte så oroliga för sina väljare utan såg till samhällets bästa. Jag minns inte att man talade så mycket om koldioxid utsläpp utan då var växtgifter som man hade problemet med fast man hade oljepannor i varje fastighet.Eller är det så att om det varnades för katastrofal miljöpåverkan 1972 och att dåtidens politiker, opinionsbildare och entreprenörer tog tag i problematiken och dämpade dess inverkan så är det bara att numera slå sig till ro och låta miljön sköta sig själv? Sticka huvudet i sanden helt enkelt som vilken struts som helst.
Jag tycker att tråden är ganska intressant trots alla missuppfattningar om energiomställningen som är i full gång.Knarrevik
Är det inte dags att stänga ner den här tråden?
Den har ju väldigt lite att göra med husbilslivet och är väl mer
en tummelplats för gnälliga gamla gubbar.
Intressant jag har nästan fått uppfattning om att inte mycket av dina inlägg handlar om husbilar. Utan mer om bidrag till miljö vänligare energikällor solceller och vindkraft. Men jag tolkar väl dina inlägg fel och tillhör den stora gruppen som missuppfattar framtida möjligheter.Jag tycker att tråden är ganska intressant trots alla missuppfattningar om energiomställningen som är i full gång.
Även husbilen kommer att förändras drastiskt om några år och på så sätt är tråden husbilrelaterad.
Samtidigt kan jag förstå att många retar sig på innehållet. När jag framförde en liknande åsikt 2008 fick jag förslaget att ignorera tråden vilket jag numera gör med nästan hälften av trådarna som handlar om allt annat än husbilrelaterade ämnen.
Du måste lära dig att läsa mellan raderna. Så här säger Volvocars på ett annat ställe "Volvo kommer att lansera fem rena elbilar mellan 2019-2021, varav två under prestandavarumärket Polestar. Dessutom kommer alla nya modeller som lanseras från och med 2019 vara helt eller delvis elektrifierade. I modellutbudet kommer det att finnas elbilar för alla typer av människor och behov. Mildhybrider för dig som vill sänka bränsleförbrukningen, laddhybrider för dig som vill klara den dagliga pendlingen på el och elbilar för dig som vill bli helt fossilfri."Även den kinesisk-svenska biltillverkaren är med på tåget när fossilbilen avvecklas med början redan i år.