• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

En timma fram ...

F

F.d. 839

Guest
Nu är det dags igen.

I morgon den 080330 klockan 02:00 är det dags igen att sätta klockan fram en (1) timme, vilket betyder en timme mindre sömn :( eller jobba en timme mindre :)

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 4754

Guest
Sv: En timma fram ...

Hej Belgien.

Det innebär också att min arbetstid bara blir 7 timmar inatt!

Hälsningar
Knausen

F

F.d. 839

Guest

Knausen,

Självklart, vi som har lagt av och jobba tänker inte på sånt ;)

linden

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
1219
Medlemskap
2025

Något som slog mig nu på morgonen är att vad många klockor man har. Dom finns ju överallt, i telefonen, radion, bilen, datorn, GPSen, kameran you name it.

//linden

F

F.d. 6238

Guest

Hej på Er Husbilsvänner.

Tur att man INTE har dessa problem. När jag hade gjort min sista arbetsdag så gick jag fram till Kajen på Stena. Jag tog av mig min Klocka (radiostyrd) och kastade den i Älva.
(Göta Älv) Ja sa tyst för mig själv: Den klockan har styrt hela mitt arbetsliv och det "dagliga" livet så från och med nu så skall den Naturliga klockan i min kropp få bestämma vad jag skall göra.
Och jag har aldrig sedan dess haft "en tid att passa".

Den "tiden" som finns kvar skall jag bara och endast lägga på MIN TID.

(Har ej ställt om den biologiska klockan till sommartid)

Hls Kurt.

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Ställa om klockan är inget bekymmer för oss som inte bor alltför långt norrut = söder om Gävle. Vi har bara radiostyrda klockor förutom mikron och bilen. Bekymmerslöst :cool: !

F

F.d. 4879

Guest

1a April fyller mitt ex år, 49! *L* Hon fick inte välja dag själv stackaren...

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 10558

Guest

Michael, bra tips på vart man köper radiostyrda klockor?
/Bosse

F

F.d. 10558

Guest

Tack Michael, Clas o och kjell & co finns nära här (Allum), ska dit och titta och naturligtvis kolla deras hemsido
/Bosse

F

F.d. 839

Guest

Bosse,

Dom är fina (när dom fungerar). Att man kan glömma "sätta" i framtiden visar sig inte alltid att fungera. Igår morse satt jag och tittade på klockan och den hade inte ställd om sig automatisk efter övergången från vinter till sommar. Tog bort batteriet så att säga tvinga den att justera sig själva men tji. Nu på morgonen står den fortfarande på samma som igår.

Jag förmodar att soptippen blir nästa :D

F

F.d. 10558

Guest

Ja du Rolle, det kanske är så att även klockorna tycker detta med sommartid är ur led. :)
Kan någon förklara varför vi överhuvudtaget ska ha sommartid, det tär på kroppen.
Jag ser bara en förklaring, EU-palamentarikerna ska kunna spela golf på kvällarna tidigare på säsongen!
Är i dag trött som ett ägg, om nu ägg kan vara trötta.
Ha en bra dag alla HBK'are!
/Bosse

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Jag skulle vilja vända på steken: varför skall vi ha normaltid? Det vore bättre att göra om sommartiden till normaltid och ha denna året om. Då skulle vi dessutom slippa allt strul med omställning av klockor, både icke automatiska och biologiska.

Så tycker jag trots att jag inte spelar golf och inte är EU-parlamentariker :rolleyes: .

F

F.d. 10558

Guest

Ja du Michael, antingen det eller skippa allt. Som du säkert menar, en massa jobb två gånger om året för att ställa om alla dessa klockor och timers.
Sätter mig i bilen idag och upptäcker att klockan inte var omställd, blev trött direkt 04:45 (enligt bilens klocka)
/Bosse

Toppen