• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

En till som tjuvarna ville ha.

F

F.d. 30146

Guest
Husbil Fiat Kabe TM 740 T stulen - Stulet - Efterlyst - TV3

Man undrar ju var "alla" husbilar tar vägen efter själva stölden, det är ju trots allt inget litet fordon direkt, men visst, allt går ju att gömma undan, men jag skulle vilja veta var de tar vägen, och hittas stöldgodset (husbilarna) någonsin.

Jag har läst om två (kan finnas fler) här på forumet som blivit av med sina husbilar, vad hände med dessa?
Men förmodligen så har väl allt avskrivits vid det här laget p.g.a brist på bevis.:swoon:

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025
Sv: En till som tjuvarna ville ha.

Tjuvarna har väl inte alla knivarna i lådan. KABE är ju unik i de flesta länder utanför Sverige. Försäkringsbolagen letar och har samarbete i många länder.
Från tjuvarnas synpunkt vore det enklare att sälja en vanlig modell från något stort Tyskt märke som skulle försvinna i mängden.

Har någon sett en KABE husbil registrerad med nummerplåt utanför Norden?

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

HEJ!
Om så, tror du inte liksom "vi" att Tull & polis är färgblinda!
Hur kan "dom" annars "BLUNDA" för allt som lämnar landet!
Jo var "Dumpas" allt i alla desa? bilar annars?
Mvh. "Ps" Duma! frågor undanbedes "Ds" !

Att måla båtmotorn zebrarandig är ett effektivt stöldskydd och motsvarande skulle sannolikt fungera bra även för husbilen?

aake

F

F.d. 25417

Guest

Ja inte var det roligt när dom ringde och meddelade att bilen var stulen. Det är ju inte bara bilen vilket är nog så jobbigt, utan allt man har i bilen.
Planerad påskresa och en semesterresa får vi ställa in. Vi kan få låna en bil av Öggestorp men vi vet inte hur vi ska göra.:mad::mad:

F

F.d. 30146

Guest

Ja inte var det roligt när dom ringde och meddelade att bilen var stulen. Det är ju inte bara bilen vilket är nog så jobbigt, utan allt man har i bilen.
Planerad påskresa och en semesterresa får vi ställa in. Vi kan få låna en bil av Öggestorp men vi vet inte hur vi ska göra.:mad::mad:

Var det alltså er husbil som blev stulen?

Om du/ni har lust, skriv då gärna här på forumet hur den här extremt tråkiga affären kommer att fortlöpa.
Och vet du/ni hur "tjuvpatrasket" kom åt att flytta husbilen, finns det några misstänkta, spår eller annat?
Enligt efterlyst har asen klippt upp staketet och najat ihop det igen, allt för att fördröja upptäckt.

Lider med er, hoppas att det löser sig på något vis. Storartat av Öggestorp att erbjuda lån av husbil, men jag förstår er tvekan.

Mvh
vägkung

susanne

HBK Medlem
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
3647
Medlemskap
2025

Polisen har börjat att sammarbeta med andra länder nu äntligen .... det finns ju (blocket ) där med...har vänner som vart av med 2 tävlingsmotorcycklar och dom fanns till försäljning någon månad senare , jag tror dom blev lite förvånade när polisen kom och beslagtog dom he he det var inte husbilar men jag tror att det är samma med dom ....

Kristina & Janne

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
5719
Medlemskap
2025

HEJ!
Om så, tror du inte liksom "vi" att Tull & polis är färgblinda!
Hur kan "dom" annars "BLUNDA" för allt som lämnar landet!
Jo var "Dumpas" allt i alla desa? bilar annars?
Mvh. "Ps" Duma! frågor undanbedes "Ds" !

Möjligen kan de transporteras ut på täckta semitrailers där de inte syns vid gränspassagen.
Jag vet att de kan ta fordon som är 2,5m breda och 3m höga då jag har skickat iväg en vagn med de måtten.
Om bilen körs ut ur landet så är det väl ingen som kontrollerar om de är stulna. Ingen har någonsin stoppat oss för att kontrollera papper etc.

Visserligen kunde man ha automatisk detektering med kamera av registreringsskylten vid alla gränser. Men om man hängt på falska skyltar eller om stölden inte upptäckts så hjälper ju inte det heller.

Toppen