• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

En stund av svaghet.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Gräset är alltid grönare på andra sidan! Känt fenomen. Därför fick jag för mig, i en stund av svaghet, att överge Firefox till förmån för Google Chrome. Det skulle jag inte gjort! Omedelbart omyndigförklarad pådyvlades jag en massa hjälp till ett bättre cyberliv som skulle göra mig till en riktig Internetanvändare. Bl.a borde jag åka till den stora kattutställningen i London nästa vecka, hade Google bestämt. Med all den kunskap Google besitter så hade dom ändå missat att Millan fyller 15 år i morgon, vilket jag tycker är mycket viktigare än att åka utomlands för att titta på andra katter. "Jag skall inga andra katter hava jämte Millan" anser både Millan och jag. Google kan slänga sig i väggen!!

Firefox for ever!

Jappe

Psst. Kan det vara så att reklamintäkterna för Google inte är helt ointressanta för bolaget?

Senast ändrad:

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025
Sv: En stund av svaghet.

Du har inte provat MS Internet Explorer? Fungerar utmärkt och mycket sällan någon som rapporterar problem med det till skillnad från de som använder Firefox (även om det inte händer så ofta numera).

Förövrigt tycker jag det borde det stå "Millan och jag", inte "jag och Millan" :).

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2026

Jag måste hålla med dej Jappe och tack för du fick mig att tänka till.
Efter att min Android telefon har kraschat, köpte jag en ny experia med android 7,0.
I tre dagar har jag försökt logga in på Husbilsklubben.se, men Google har nekat mig inloggning med meddelande att det är en osäker inloggning.
Jag har utan problem kunnat logga in på min platta och laptop.
När jag installerade Firefox för Android, löste sig problemet på den nya telefonen också.

Hälsningar.
Krister

Senast ändrad:

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2026

Det var detta jag fick upp Sjöberg. Det som gör mig konfunderad är att det är bara den nya telefonen jag får denna varningen på.
Både Ipad och iPhone som Ursula har och min Samsungplatta och min kraschade experia som också använder Google Chrome, har jag inte detta problem.

Krister.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Hmm, den funksjonen skulle etter den opprinnelige tidsplan først komme i løpet av høsten. Men Android 7 har chrome som native browser.

Skulle tro at det under settings advanced i chrome skal finne mulighet for å slå dette av for enkelte websites. I følge tidsplanen skulle denne mulighet finnes i en periode.

Når klubben flytter over på ny server er det med https.

Toppen