gorana
FD HBK Medlem
Vet ej om detta inlägg irriterar en del men det får man ta.
Idag och om jag minns rätt även förra helgen så publicerar Dagens Nyheter artiklar om hur kunder blir behandlade av Svenska försäljare närmare bestämt Forsbergs men det kan även vara vilken säljare som helst. Med detta vill jag belysa hur liten respekt handlarna har för dels priser och dels kunder. Det första inslaget handlade om tjänstevikt kontra totalvikt och dagens inslag handlar om bemötandet då det uppstår fel på bilen och hur lite man respekterar inköpspriset. Köper man en bil för närmare 2 miljoner och ej får felen åtgärdade och sedan vill häva köpet så erbjuds kunden en ny bil men måste punga ut med närmare en halv miljon till.
Förtjänstmarginalerna i Sverige är alldeles för stora det ser man inte minst på anläggningarna som byggs och alla dessa nya aktörer som dyker upp och den låga kompetensen hos säljare. Inte undra på att fler och fler prismedvetna söker sina bilar i övriga Europa främst Tyskland.
Många av oss gör vår kanske livs bilaffär och förväntar trygghet i samband med köpet men blir väldigt besvikna på bemötandet då problem uppstår.
En uppmaning till alla som ska köpa bil speciellt första gången, hyr först och om ni vill gå vidare, ta med någon som som har bra kunskap om husbilar.
Idag och om jag minns rätt även förra helgen så publicerar Dagens Nyheter artiklar om hur kunder blir behandlade av Svenska försäljare närmare bestämt Forsbergs men det kan även vara vilken säljare som helst. Med detta vill jag belysa hur liten respekt handlarna har för dels priser och dels kunder. Det första inslaget handlade om tjänstevikt kontra totalvikt och dagens inslag handlar om bemötandet då det uppstår fel på bilen och hur lite man respekterar inköpspriset. Köper man en bil för närmare 2 miljoner och ej får felen åtgärdade och sedan vill häva köpet så erbjuds kunden en ny bil men måste punga ut med närmare en halv miljon till.
Förtjänstmarginalerna i Sverige är alldeles för stora det ser man inte minst på anläggningarna som byggs och alla dessa nya aktörer som dyker upp och den låga kompetensen hos säljare. Inte undra på att fler och fler prismedvetna söker sina bilar i övriga Europa främst Tyskland.
Många av oss gör vår kanske livs bilaffär och förväntar trygghet i samband med köpet men blir väldigt besvikna på bemötandet då problem uppstår.
En uppmaning till alla som ska köpa bil speciellt första gången, hyr först och om ni vill gå vidare, ta med någon som som har bra kunskap om husbilar.