F
F.d. 27934
Guest
Hej alla ni lyckliga som har husbil, önska att jag hade det också, men nu har den stått i 3 år, och jag har inte lyckats ta tag i problemet, och förstår det inte riktigt heller. Transportstyrelsen vill ha del II av mig och den har jag inte. Jag har Zlassungsbescheinigung Teil I. Och jag har Fahrzeugbreif (Men det verka som det inte gäller som del 2,) Dessa pappren fick ju nya regler oktober 2005, och vad jag kan se på mina papper så byttes ägare 23/7-2008 på denna bilen, är det då troligt att det skulle finnas ett nyare Teil 2, som då gör att Fahrzeugbreif inte gäller längre och följer bilen? Iaf. Senaste ägaren sålde bilen via bilfirma i Tyskland till en person här i Sverige som tog den hit januari 2012, skickade alla handlingar han hade till Trafikverket, som då efterlyste Del 2. Sedan antar jag eftersom han då inte hade den delen de vill ha, så kände han någon som sålde den vidare åt honom(alltså till mig då, Dum som man är). Den som sålde den berättade att det var hans Pappas g:a husbil. I efterhand visade det sig att det allt han sa var lögn. Men iaf. detta är ju passe. Tiden har ju gått och jag har gett upp och nu har den stått i 3 år. Är det bara att slakta den och sälja de delar som går, eller kan man på något sätt få tag i del 2 av den nyare typen av Zlassungsbescheinigung, Vet inte om jag förstått det rätt, men är detta för att Fahrzeugbreif inte gäller längre? Läste någonstans om nåt KBA i flensburg tror jag , men fattade nada.
Är Jag körd? Mailade firman som sålde bilen men fick aldrig svar från dem, ringde dem också i samma veva alltså för drygt 3 år sedan, de la på luren båda gångerna hehe. Någon som vet vad man gör eller är det slakt som gäller?
Hittade er här och chansa på att skriva nåt, kanske fel forum eller så men gör det på vinst eller förlust.
MVH//Mr Pellets/Roine
Är Jag körd? Mailade firman som sålde bilen men fick aldrig svar från dem, ringde dem också i samma veva alltså för drygt 3 år sedan, de la på luren båda gångerna hehe. Någon som vet vad man gör eller är det slakt som gäller?
Hittade er här och chansa på att skriva nåt, kanske fel forum eller så men gör det på vinst eller förlust.
MVH//Mr Pellets/Roine
Senast redigerad av en moderator: