Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hej,
Funderar på att använda ett MC-Ställ / MC-stöd i husbilens garage till en Honda scooter SH300.
Blir det tillräckligt stabilt när man kör med husbilen eller behöver man även använda spännband?
Är det någon som har erfarenhet eller vet lite mer? Tacksam för tips!
Se bild.
/Willy
De flesta jag tittat på klarar inte att frakta mer än 150 kg. Det blir lite för lite för oss båda och lite packning. Finns andra som tar ca 200 kg?? Vill heller inte lägga ut alltför mycket då den inte kommer att användas så mycket de närmaste åren då vi kommer att jobba några år till innan vi kan bestämma över vår tid.
Hej, menar du att du letar en bil där du får ha 200kg i lastrummet??
vår Carthago får lasta 250kg bak i lastrummet.
Bo.
Var har du köpt din ramp?
//Lars
Hej Bo,
intressant lösning du har med rampen i garaget. Är lite nyfiken på om smeden är intresserad att göra en till och till vilket pris. Tillkommer också fraktkostnad om han kan tänka sig att skicka den.
/Willy