• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

En skamlig husbilsägare

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Ja, större bilar behöver mera utrymmen, men då får ju användarna acceptera att dom inte passar in överallt, det är ju ett val man gör redan när man köper bilen. Man kan ju inte säga att man med köpet av en stor bil också skaffar sig rätten att överträda parkeringsbestämmelser efter eget huvud,
eller hindra andra husbilsägare i olika sammanhang?!

Så länge man inte "stör eller förstör" så tar jag avgiften ifall jag brutit mot något parkeringssystem.
Fick betala 700kr på Coop's superstora parkering i Norrköping en gång, stannade o sov 3h där en natt, men mitt eget fel som inte uppmärksammat deras regler, men det tar jag utan gnäll.
 

Andrea & Annar

FD HBK Medlem
Inlägg
466
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
22720
Medlemskap
2023
Upplevelsen i Rättvik var speciell eftersom den unga damen, eller flickan, hade berättat för oss att det var hennes fjärde dag på jobbet. Hon behövde uppmuntran i stället för översittteri. När den ordinarie platschefen kom o vi berättade vad som hänt när vi kom, sa hon, jag hade bett honom flytta bilen, annars får polisen göra det. Vid det laget hade vi boat in oss o tycte att det fick räcka. ”raggarilskan” hade gått över för länge sedan, o de nya grannarna var både roliga o trevliga.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Upplevelsen i Rättvik var speciell eftersom den unga damen, eller flickan, hade berättat för oss att det var hennes fjärde dag på jobbet. Hon behövde uppmuntran i stället för översittteri. När den ordinarie platschefen kom o vi berättade vad som hänt när vi kom, sa hon, jag hade bett honom flytta bilen, annars får polisen göra det. Vid det laget hade vi boat in oss o tycte att det fick räcka. ”raggarilskan” hade gått över för länge sedan, o de nya grannarna var både roliga o trevliga.

Men om jag förstår det rätt hade dom smitit in, hur hade dom tänkt betala..? :wideeyed:
 

tony o nette

HBK Medlem
Inlägg
1.468
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2024
Förhoppningsvis så gick dom till receptionen och betalade och gjorde inget väsen av sig eller
så fick hon skäll igen.
Tror inte dom vågade låta bli att betala men man vet ju inte med sådana där typer.
Den koden hade nog varit använd flera ggr. Det tråkiga är väl att sådant där beteende kan
hålla på hur länge som helst om inte campingägaren håller koll på sina platser.
 

Andrea & Annar

FD HBK Medlem
Inlägg
466
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
22720
Medlemskap
2023
Vad som borde skett var att campingvärden skulle bett honom flytta sig eller avhyst honom.
Problemet var att den unga reptionisten vågade inte annat än boka in honom, några bevis för att han agerat fel fanns inte när ansvarige kom två dagar senare. Vi var inte intresserade av en ny konflikt. Tänkte på mitt hjärta o min bakgrund som raggare, ha, ha.
 
W

Weckman

Guest
Problemet var att den unga reptionisten vågade inte annat än boka in honom, några bevis för att han agerat fel fanns inte när ansvarige kom två dagar senare. Vi var inte intresserade av en ny konflikt. Tänkte på mitt hjärta o min bakgrund som raggare, ha, ha.
@Annar
Du gjorde rätt oavsett.
Finns det raggare kvar i Höganäs idag??
Blir ett besök på Onsdag i Höganäs på Garage Bar som skall vara värt ett besök. Torsdag tydligen någon fiskrestaurang i hamnen. Har Ni Sibylla??
 

Andrea & Annar

FD HBK Medlem
Inlägg
466
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
22720
Medlemskap
2023
Välkommen,
@Annar
Du gjorde rätt oavsett.
Finns det raggare kvar i Höganäs idag??
Blir ett besök på Onsdag i Höganäs på Garage Bar som skall vara värt ett besök. Torsdag tydligen någon fiskrestaurang i hamnen. Har Ni Sibylla??
välkommen, jo det finns mycket fint här. Bor vid hamnen o går med hunden förbi ställplatsen flera gång, kollar om jag ser dig. Står ditt hbknr på bilen?
 
F

F.d. 58689

Guest
Ja, nog finns det fler än en.
Vid Ulricehamns kallbadhus finns 6 st markerade ställplatser - 3 st längsgående på var sida. Övriga platser gäller PB klass 1. Ändå räknade jag till 11 st husbilar och en husvagn. Både utemöbler och nivåklossar användes.
Borta på Ågatan stod bara 2 HB när jag kom.

Sett liknande beteende på andra platser. Min uppfattning är - finns det inte plats, så gör man sig en plats!

Några timmar senare stod där 17 HB! Inte bra!
 
Senast redigerad av en moderator:
W

Weckman

Guest
Välkommen,

välkommen, jo det finns mycket fint här. Bor vid hamnen o går med hunden förbi ställplatsen flera gång, kollar om jag ser dig. Står ditt hbknr på bilen?
@Annar , sorry för sent svar och känner mig lite dum pga det... Men semester och Höganäs levererade bra väder och underbar atmosfär, så inte mycket datatid här inte.. Ingen dekal på min bil och kommer heller inte komma dit en sådan, och det finns anledningar till varför vissa inte föredrar en dekal från klubben.. Har en egentillverkad LED belyst klubbmärke på instrumentbrädan som jag trivs bättre med..

Btw.. Ligger på Lerbergets camping vilket jag inte kommer att göra fler gånger och inte heller rekommendera någon att göra. Kör bara förbi den utan att stanna.
 

Kaktus

HBK Medlem
Inlägg
77
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
4523
Medlemskap
2024
Btw.. Ligger på Lerbergets camping vilket jag inte kommer att göra fler gånger och inte heller rekommendera någon att göra. Kör bara förbi den utan att stanna.

Vi låg på Lerbergets camping för några år sedan och tyckte då att den var helt OK. Jag är nyfiken på vad som du inte var bra.
 
W

Weckman

Guest
Vi låg på Lerbergets camping för några år sedan och tyckte då att den var helt OK. Jag är nyfiken på vad som du inte var bra.
Off Topic, men kör ändå.
Mitt tycke så kass toalett o hygienutrymme. Skitigt, mögligt och ostädat. Disken under all kritik med tanke på rådande läge, trångt och endast ett varmvatten uttag i disken där alla fick ta sin skopa å blanda ut med kallvatten. Kanske bättre faciliteter på andra sidan vägen, men tveksamt.
 

Andrea & Annar

FD HBK Medlem
Inlägg
466
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
22720
Medlemskap
2023
@Annar , sorry för sent svar och känner mig lite dum pga det... Men semester och Höganäs levererade bra väder och underbar atmosfär, så inte mycket datatid här inte.. Ingen dekal på min bil och kommer heller inte komma dit en sådan, och det finns anledningar till varför vissa inte föredrar en dekal från klubben.. Har en egentillverkad LED belyst klubbmärke på instrumentbrädan som jag trivs bättre med..

Btw.. Ligger på Lerbergets camping vilket jag inte kommer att göra fler gånger och inte heller rekommendera någon att göra. Kör bara förbi den utan att stanna.
Kunde ha rekkomenderat dig Domstens hamn i stället. En fantastisk ställplats med vy över Helsingör. Välkommen tillbaka. Själv är jag utan husbil en vecka. Äldsta sonen är ute med familjen. Kul att ge dem smak av husbilslivet.
 

rollet

HBK Medlem
Inlägg
119
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
10860
Medlemskap
2024
Jag blev ordentligt utskälld för att ha parkerat på handikapp plats med min husbil. När jag påpekade att jag har ett parkeringstillstånd sittande i framrutan, blev det inte ett dugg bättre.Blev kallad förbannad invalid och sånna som du ska fan inte köra husbil. Förklarade att jag efter flera hjärtoperationer blir andfådd jag har cancer och dåliga knän. Svaret jag fick , du har möjligen inte funderat på kremering. Har åkt husbil sedan -86 tänkte väl försöka några år till, men vet inte längre, det var trevligare förr mer gemytligt på något vis nu efter att husbilarna har blivit så många verkar det blivit stressigare när vi är ute tar vi det lugnt ,det är då vi kopplar av på riktigt stannar där vi har lust.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Jag blev ordentligt utskälld för att ha parkerat på handikapp plats med min husbil. När jag påpekade att jag har ett parkeringstillstånd sittande i framrutan, blev det inte ett dugg bättre.Blev kallad förbannad invalid och sånna som du ska fan inte köra husbil. Förklarade att jag efter flera hjärtoperationer blir andfådd jag har cancer och dåliga knän. Svaret jag fick , du har möjligen inte funderat på kremering. Har åkt husbil sedan -86 tänkte väl försöka några år till, men vet inte längre, det var trevligare förr mer gemytligt på något vis nu efter att husbilarna har blivit så många verkar det blivit stressigare när vi är ute tar vi det lugnt ,det är då vi kopplar av på riktigt stannar där vi har lust.
Ta inte åt dig av vad du fick höra. Uppenbarligen träffade du på en jubelidiot. Lyckligtvis är det ett litet antal sådana här som går lösa:).
 

rollet

HBK Medlem
Inlägg
119
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
10860
Medlemskap
2024
Ta inte åt dig av vad du fick höra. Uppenbarligen träffade du på en jubelidiot. Lyckligtvis är det ett litet antal sådana här som går lösa:).
Tyvärr är det ganska vanligt att bli ifrågasatt när jag parkerar, senast i Kalmar för ett par veckor sedan vid modehuset ett köpcentrum, Två damer stod bredvid husbilen och diskuterade riktigheten ifall husbilar verkligen skulle stå på handikapp plats jag satt för tillfället i bilen med dörren öppen och väntade på frugan jag gick till bilen lite före henne. De talade väldigt högt för att markera och att jag skulle höra vad de sa.
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Jag blev ordentligt utskälld för att ha parkerat på handikapp plats med min husbil. När jag påpekade att jag har ett parkeringstillstånd sittande i framrutan, blev det inte ett dugg bättre.Blev kallad förbannad invalid och sånna som du ska fan inte köra husbil. Förklarade att jag efter flera hjärtoperationer blir andfådd jag har cancer och dåliga knän. Svaret jag fick , du har möjligen inte funderat på kremering. Har åkt husbil sedan -86 tänkte väl försöka några år till, men vet inte längre, det var trevligare förr mer gemytligt på något vis nu efter att husbilarna har blivit så många verkar det blivit stressigare när vi är ute tar vi det lugnt ,det är då vi kopplar av på riktigt stannar där vi har lust.

Dum i huvudet är ett handikapp, förmodligen ville han bara ha din parkeringsplats!

Låt inte en sådan person, få er att ändra på ert sätt att leva.
 
Toppen