• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

En riktig husbilist!

brogu

HBK Medlem
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2026
Under vår hemresa från sydligare nejder korsar vi Tyskland på diagonalen, från Bayern mot Keukenhof. Hittar en fin och avskild ställplats (4€) i Brüggen strax före Holländska gränsen.
Där blir vi granne med denne tyske farbror i sin 24 år gamla folkabuss som gått 60.000 mil, nu på sin andra motor.
Han har rest i Europas alla länder. Nordkap tre gånger bl.a. Övervintrat många år i Marocko.
Rest i USA:s alla stater under 2 år inklusive Alaska, Yukon, Mexiko och Colombia.
Nu var han precis hemkommen efter 7 månader i Portugal, lite ledsen att han haft inbrott två gånger under den tiden.
Han hade bara en vit fläck kvar på Europakartan, Gotland, men dit ska han i sommar :D.
På vår fråga var han tycker det är som allra vackrast svarar han: "tidigare har jag alltid tyckt mest om Norge, men nu är det Alaska som är favoriten. Men det är jobbigt med deras grusvägar, precis som ni hade i Sverige förr".
Han var en gammal lastbilschaffis.

Vilken Gubbe! Tyvärr inte med på bild...

Kanske någon av oss i HBK möter honom på väg till Gotland i sommar?

/Brogu

Bilagor

• P1020284ael.jpg
    P1020284ael.jpg
    75,5 KB · Visningar: 9

Tuzzan

HBK Medlem
Kommun
Falun
HBK-Nr
1538
Medlemskap
2025
Sv: En riktig husbilist!

Vi träffade ett trevligt par från Bremen med denna välutrustade Globetrotter i Den Oever i Holland.
De var nästan ständigt på resande fot.

Bilagor

• Mosel -12 (48).JPG
    Mosel -12 (48).JPG
    4,5 MB · Visningar: 5
  • Mosel -12 (49).JPG
    Mosel -12 (49).JPG
    3,6 MB · Visningar: 1
Toppen